Sedona Zonsondergang Vortex

Reisverhaal Rondreis Amerika

Hier kan je het gedetailleerd reisverslag van onze rondreis door West-Amerika nalezen. Het was onze tweede roadtrip door Amerika en het was nog leuker dan de eerste (die we al geweldig vonden). Ondertussen ben ik al bezig met de voorbereiding van onze volgende rondreis door Florida.

Neem ook zeker eens een kijkje op de pagina met onze route, het reisschema en onze blog met korte updates die we schreven tijdens onze roadtrip.

Dag 1: Düsseldorf – Denver

Maandagochtend, 4 juli 2016.  Eindelijk was het zover, 2 jaar na onze eerste roadtrip door Amerika  gingen we eindelijk terug naar de USA!  Tijdens onze eerste rondreis waren we na enkele dagen al overtuigd dat we zo snel mogelijk terug zouden gaan.  Deze keer vertrokken we niet in Brussel, maar kozen we voor Düsseldorf.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 1

Air Berlin Amerika

Dag 2: Rocky Mountain National Park

Good morning Denver!  Na een goede nachtrust werd ik wakker omstreeks 9:00 AM.  Net te laat voor het ontbijt, want dit was maar tussen 6 en 9 uur ’s morgens.  Mijn kamergenoten waren nog vast aan het slapen, dus ik besloot om toch maar eens te gaan kijken of er nog wat ontbijt te versieren viel.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 2

Bear Lake Colorado

Dag 3: Hot Springs

We hadden deze nacht geweldig goed geslapen en waren ook heel vroeg wakker.  Waarschijnlijk omwille van onze biologische klok die nog wat ontregeld was, maar we voelden ons toch goed uitgeslapen.  In ons hotel konden we vanaf 6:00 AM ontbijten en niet veel later zaten we als eerste in het restaurant. Spek, worst, gebakken aardappeltjes, ei, toast,…  Meer dan voldoende om er enkele uren tegen te kunnen.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 3

Onderweg naar Hot Springs

Dag 4: Custer State Park

Good morning Hot Springs!  We waren gisteren vroeg onder de lakens gekropen waardoor we ook vandaag weer vroeg wakker waren.  Dit was absoluut noodzakelijk om ons (te) drukke programma af te kunnen werken.  Gelukkig hadden we gisteren al een bezoek gebracht aan The Mammoth Site, waardoor we meteen konden vertrekken naar onze eerste bestemming: Wind Cave National Park.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 4

Bisons Custer State Park

Dag 5: Badlands National Park

Lekker uitgeslapen na een geweldig maar vermoeiend bezoek aan Custer State Park waren we klaar voor een nieuw avontuur.  Vandaag stond het mooie Badlands National Park op ons programma.  Nog even onze benzinetank vol tanken en vervolgens waren we klaar om te vertrekken.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 5

Prachtige kleuren in Badlands National Park

Dag 6: Devils Tower

Na de fijne dagen in Custer State Park en Badlands National Park lieten we vandaag het prachtige South Dakota  achter ons.  Deze staat had ons enorm verrast.  We hadden op voorhand geen enkel idee dat we zo onder de indruk zouden zijn van de natuurpracht.  Ik hoop dat we ooit de kans hebben om eens terug te gaan.

Voor we vertrokken namen we nog een sober ontbijt in het Super 8 hotel waar we verbleven.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 6

Reisverslag Devils Tower

Dag 7: Rodeo in Cody

Na een heerlijke nachtrust werden we wakker met zicht op de Devils Tower, of toch met een mooie poster van deze legendarische rots boven het bed van onze dochter.  Vandaag stond er, buiten onze rit naar Cody, eigenlijk niet veel op het programma.  Onderweg had ik geen noemenswaardige bezienswaardigheden gevonden tijdens de voorbereidingen van onze rondreis.  We zouden wel zien wat we vandaag op onze route tegenkomen.  Spontane ontdekkingen zijn meestal heel tof!

Lees hier het volledige reisverslag van dag 7

Scenic Byway Bighorn

Dag 8: Yellowstone National Park (1)

Eindelijk was het zover.  Vandaag reden we naar Yellowstone National Park, waar we uiteindelijk vier volle dagen zouden verblijven!  Zoals ze de dag voordien voorspeld hadden zou het ook vandaag veel te fris worden voor de tijd van het jaar.  Gelukkig was het droog, maar er stond nog steeds een straffe en gure wind toen we in Cody vertrokken.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 8

yellowstone-national-park-ingang

Dag 9: Yellowstone National Park (2)

Good morning Yellowstone!  Vandaag werden we wakker met een stralend zonnetje, een heel verschil met gisteren.  De volgende dagen beloofden heel zonnig te worden met zomerse temperaturen.  We maakten ons zo snel mogelijk klaar zodat we konden gaan ontbijten in ons hotel.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 9

Het wandelpad langs de Grand Prismatic Spring

Dag 10: Yellowstone National Park (3)

Vandaag stond Mammoth Hot Springs op het programma.  Een rit van zo’n 80 kilometer of zo’n 80 minuten rijden richting het noordwesten van het park.  Onderweg werd onze aandacht getrokken door een ‘dampende berg’.  We hielden even halt aan deze ‘Roaring Mountain‘.  De buitenlucht was nog heerlijk fris.  In combinatie met de zon, die al heel wat warmte gaf, was het gewoon heerlijk om op dit plekje te staan.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 10

Een prachtig wandelpad in Mammoth Hot Springs

Dag 11: Yellowstone National Park (4)

Ondertussen is het al onze vierde dag in het legendarische Yellowstone National Park en we hebben ons nog geen seconde verveeld.  Ook vandaag hebben we weer enkele mooie bezienswaardigheden op het programma staan.   Zo rijden we bijvoorbeeld naar de Lower and Upper Falls, de Grand Canyon of the Yellowstone.  Verder gaan het Norris Geyser Basin wat uitgebreider verkennen na ons bezoekje aan de Ranger Talk gisteren.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 11

Waterval Yellowstone

Dag 12: Yellowstone National Park (5)

Vandaag moesten we afscheid nemen van Yellowstone National Park en reden we via Grand Teton National Park tot Jackson Hole.  Na 4 geweldige dagen in Yellowstone hebben we heel wat kunnen bezoeken.  Dit was helaas nog veel te weinig om alles wat op ons verlanglijstje stond te kunnen doen, maar dit wisten we op voorhand.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 12

Sapphir Pool

Dag 13: Grand Teton National Park

Na een heerlijke voormiddag en lunch in Yellowstone National Park naderden we Grand Teton.  Ik had een dubbel gevoel toen we voor dit bord stopten.  Langs de ene kant was ik heel blij dat we alweer een nieuw nationaal park konden verkennen, maar langs de andere kant was het nu heel duidelijk dat we Yellowstone verlieten.  We hadden meer dan 2 jaar verlangd naar dit legendarische park en vanaf nu zouden het herinneringen worden.  Maar dan wel geweldig mooie herinneringen met heel wat foto’s en video’s!

Lees hier het volledige reisverslag van dag 13

Jackson Lake gezien vanuit onze Jeep

Dag 14: Jackson Hole

Vandaag werden we wakker met alweer een stralend zonnetje.  De lucht was nog een beetje fris, maar de zon was al lekker warm.  Waarschijnlijk een van de laatste keren dat we tijdens deze vakantie nog eens frisse berglucht gaan kunnen inademen.  Vanaf nu gaan we extreme temperaturen tegemoet als we de weersvoorspellingen mogen geloven.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 14

Jackson Wyoming

Dag 15: Dinosaur National Monument

Vandaag reden we naar Moab, maar eerst zouden we onderweg een bezoekje brengen aan Dinosaur National Monument. Dit lag op zo’n half uurtje rijden van ons hotel. Onderweg was het heel duidelijk dat we in ‘dinosaur gebied’ zaten.  We zagen heel wat leuke reclameborden waar dino’s in verwerkt waren en zelfs verschillende dino beelden voor restaurants, winkels en hotels.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 15

Reisverslag Dinosaur National Monument

Dag 16: Canyonlands National Park

Na een sober ontbijt in ons Super 8 hotel vertrokken we richting Canyonlands NP. Het was sterk bewolkt en we hadden zelfs een paar druppels gevoeld toen we naar onze Jeep wandelden. Canyonlands lag op zo’n 50 kilometer van ons hotel en onderweg kwamen we langs de ingang van Arches NP.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 16

Mesa Arch

Dag 17: Arches National Park

Gisteren hadden we al kennisgemaakt met de ‘Mesa Arch’ in Canyonlands, een voorsmaakje van wat ons vandaag te wachten stond! Na het ontbijt vertrokken we onder een stralend zonnetje richting Arches National Park. Hier konden we honderden ‘arches’ bewonderen.

We maakten een aantal prachtige wandelingen zoals deze naar Delicate Arch.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 17

Dag 18: Arches & Mesa Verde National Park

Vandaag verlaten we Moab en rijden we naar Cortez, waar we Mesa Verde National Park gaan bezoeken. Maar eerst rijden we nog eens terug naar Arches National Park, waar we gisteren al een mooie wandeling naar Delicate Arch maakten.

Lees hier het verslag van de voormiddag in Arches National Park.

Landscape Arch

Nadat we tijdens de voormiddag nog een korte wandeling naar de Landscape Arch in Arches National Park gemaakt hadden, vertrokken we na een picknick op de parking van de City Market in Moab richting Mesa Verde National Park.

Lees hier het verslag van ons korte bezoek aan Mesa Verde

Mesa Verde reisverslag

Dag 19: Petrified Forest National Park

Vandaag werden we in Cortez wakker met een stralend zonnetje. We hadden zo goed geslapen dat we te laat waren voor het ontbijt, dat maar tot 9:00u AM beschikbaar was. Voor we vertrokken naar onze volgende bestemming stopten we nog even in een supermarkt voor een ontbijt en eten voor de picknick onderweg.

Lees hier het volledige reisverslag van dag 19

Wandeling door Crystal Forest

Dag 20: Meteor Crater en Walnut Canyon

Na ons bezoek aan Petrified Forest gisteren reden we vandaag naar Sedona. Onderweg hadden we enkel een kort bezoekje aan ‘Meteor Crater’ gepland. We konden het dus lekker rustig aan doen.

Tijdens het ontbijt zagen we op het nieuws dat het vandaag weer een warme dag zou worden. Er was momenteel blijkbaar al een ‘morning dust storm’, maar gelukkig zouden we op onze route niets tegenkomen.

Lees hier het volledige verslag van dag 20

Walnut Canyon reisverslag

Dag 21: Sedona

Het beloofde een snikhete dag te worden. Daarom kozen we ervoor om meteen na het ontbijt een wandeling te gaan maken. Dan konden we in de namiddag heerlijk relaxen aan het zwembad. Want met deze temperaturen was het voor ons haast niet te doen om lange wandelingen te maken.

Lees hier het volledige verslag van dag 21

Fay Canyon Sedona

Dag 22: Sedona

Gezien we in Sedona beland zijn door een liedje dat over de magische krachten van de omgeving ging, besloten we om zelf te onderzoeken of het waar is wat ze hier allemaal over schrijven.

Via de receptionist van ons hotel boekten we een ‘Vortex tour’ in Sedona. Onze gids kwam ons ’s morgens in het hotel ophalen en we zouden gedurende de voormiddag 2 vortexen gaan bezoeken?

Lees het volledige verslag van deze dag in Sedona

Airport Vortex Sedona

Dag 23: Grand Canyon

Na enkele heerlijke dagen in de sprookjesachtig mooie omgeving van Sedona vertrokken we vandaag naar onze volgende bestemming: Grand Canyon National Park. Het laatste van de nationale parken die we tijdens onze rondreis zouden bezoeken.

Lees hier het volledige verslag

Powell Point

Dag 24: Grand Canyon

Na de mooie zonsondergang bij Hopi Point gisteren moesten we vandaag vroeg uit de veren. We hadden namelijk een helikoptervlucht over de Grand Canyon geboekt. Onze vlucht vertrok om 7:55 AM en we moesten een half uur op voorhand inchecken. Het was vanaf de Yavapai Lodge zo’n 15 minuutjes rijden tot de luchthaven.

Onderweg was het nog heel rustig op de baan. Op een aantal vroege wandelaars na zagen we nog niet veel beweging in het park. We hadden gehoopt tijdens onze rit wat ‘wildlife’ te kunnen spotten, maar op een paar edelherten na was het ook in de bossen nog vrij rustig.

Lees hier het volledig verslag van onze vlucht over de Grand Canyon.