Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverslag Grand Canyon

Reisverhaal Grand Canyon National Park

Na enkele heerlijke dagen in de sprookjesachtig mooie omgeving van Sedona vertrokken we vandaag naar onze volgende bestemming: Grand Canyon National Park. Het laatste van de nationale parken die we tijdens onze rondreis zouden bezoeken.

Nadat we uitgecheckt waren in het hotel reden we naar een nabijgelegen benzinestation om naar goede gewoonte nog eens vol te tanken. Wij tankten met deze Jeep trouwens altijd de ‘Regular’ meteen octaan gehalte van 87, zoals aanbevolen bij het autoverhuurbedrijf.

Benzine tanken in Amerika Sedona

Edelstenen, kristallen en mineralen

Voor we Sedona verlieten stopten we nog even in de winkelstraat om enkele stenenwinkels te bezoeken. In Sedona kan je heel wat winkels met edelstenen en mineralen vinden. Moest je het verslag over de Sedona Vortex Tour al hebben gelezen, dan weet je ondertussen al dat mijn vrouw een bijberoep als personal coach en energetisch therapeut uitoefent.

In haar praktijk geeft ze onder andere massages met warme stenen. Daarom gingen we even een kijkje nemen of er wat leuke stenen te vinden waren.

Winkels in Sedona

Spiritstone – een leuk winkeltje met stenen

Een van de vele stenenwinkeltjes die we bezochten was ‘Spiritstone’. Hier kan je enorm veel stenen in alle kleuren, vormen en formaten vinden. Omdat we het gewicht van onze bagage in de gaten moesten houden konden we slechts een beperkt aantal kopen.

Spiritstone
259 AZ-89A, Sedona, AZ 86336, Verenigde Staten
spiritstonegems.com
+1 928-204-2100

Ben je ook gek van mooie stenen? Dan ga je hier zeker een leuk souvenir vinden!

Geneeskrachtige stenen in Sedona

Tot ziens Sedona!

Nadat we enkele mooie stenen gekocht hadden was het tijd om te vertrekken. We hadden nog een ritje van 180 kilometer of zo’n 2 uurtjes rijden voor de boeg.

Met spijt in ons hart verlieten we Sedona via dezelfde prachtige weg waarlangs we gekomen waren. Onderweg zagen we het Slide Rock State Park liggen, waar al heel wat toeristen klaar stonden om de natuurlijke wildwaterbaan te nemen. Maar niet getreurd, ooit komen we terug en dan blijven we minstens een week zodat we een aantal van de mooiste wandelingen kunnen doen!

Centrum van Sedona

Grand Canyon 64 North

Er was gelukkig weinig verkeer op de I-40 waardoor we vlot tot aan deze afrit konden rijden. Vervolgens reden we over de bijna kaarsrechte AZ-64 tot de ingang van Grand Canyon National Park.

Grand Canyon National Park

Zo’n 2 uurtjes geleden waren we nog stenen aan het kopen in Sedona, nu staan we aan de inkom van het Grand Canyon National Park. Voor ons was het de 2de keer dat we hier waren, juli 2014 bezochten we dit park voor de eerste keer.

We gingen om de volgende 2 redenen terug naar dit park:

• Een helikoptervlucht maken
  • Een zonsondergang vanaf Hopi Point meemaken

Reisverslag Grand Canyon National Park

Desert View Watch Tower

Tijdens ons bezoek in 2014 hadden we een enorm lekkere Chili gegeten in de buurt van deze toren. Daarom maakten we een kleine omweg om terug in hetzelfde restaurantje te kunnen eten. Helaas bleek er een andere menukaart te zijn ondertussen, dat viel tegen ;-)

Desert View Watchtower

Passport Station

Nadat we gegeten hadden wandelden we naar de toren. Binnen was er een ‘Passport Station’ waar onze dochter wat stempels kon plaatsen voor haar verzameling.

Grand Canyon passport station

De toren was nog helemaal hetzelfde.

Desert View Watchtower Grand Canyon

Terwijl ik wat foto’s maakte van het bijzondere interieur en een 360° foto van de omgeving, begon onze dochter voor de laatste keer tijdens vakantie haar Junior Ranger book in te vullen. Er waren ook enkele opdrachten die te maken hadden met de geschiedenis van deze toren.

Junior Ranger Grand Canyon

360° foto

Aan de voet van deze toren heb ik onderstaande panorama foto gemaakt zodat je zelf even virtueel kan rondkijken. Wanneer je dit interessant vindt kan je alle 360° foto’s van deze vakantie bekijken.

Inchecken in het hotel

Na ons bezoek aan de Desert View Tower besloten we naar ons hotel te rijden om in te checken. Vanavond gaan we tot na zonsondergang op stap zijn en daarna willen we gewoon rechtstreeks naar onze kamer kunnen.

Onderweg naar de Yavapai Lodge hadden we nog een korte kijkfile omdat er een elk langs de weg stond te grazen. Best wel indrukwekkend om deze langs je auto te zien staan!

Rendier Yellowstone

Yavapai Lodge

Niet veel later parkeerden we op parking B tegenover het hoofdgebouw van de Yavapai Lodge. Hier moesten we inchecken en vervolgens kregen we te horen in welk gebouw onze kamer gelegen was.

We moesten een stukje verder rijden om bij onze kamer te geraken.

Logeren in het Grand Canyon National Park

Dit was onze kamer. Niet groot, modern of luxueus, maar wel proper en in het park gelegen.

Yavapai Lodge Grand Canyon

2 bedden en een klein badkamertje, meer moet dat niet zijn om alleen maar enkele uurtjes te slapen. Morgen moesten we al opstaan om 6:30 AM omdat we de eerste helikoptervlucht van de dag hadden geboekt.

Yavapai Lodge Grand Canyon kamer

Zonsondergang vanaf Hopi Point

Nadat we onze koffers op de kamer geplaatst hadden wandelden we naar de bushalte. We zouden met de shuttlebus naar Hopi Point rijden. Volgens de rangers zou dit een van de betere plaatsen zijn om een zonsondergang te bewonderen.

Grand Canyon panorama

Onderweg stapten we uit bij een aantal bushaltes om de verschillende uitkijkpunten onderweg te bewonderen. We hadden toch nog voldoende tijd en om de 15 minuten kwam er een shuttlebus langs.

Grand Canyon Shuttle Bus

In de verte zagen we donkere wolken hangen die langzaam onze richting uit kwamen. Hopelijk zouden deze wolken onze zonsondergang niet letterlijk in het water laten vallen!

Grand Canyon uitzicht

Een kleine wandeling van Powell Point naar Yopi Point

We stapten uit aan de halte voor Yopi Point en besloten het laatste stukje te voet te doen. Het was slechts een 10-tal minuutjes wandelen en het was toch nog meer dan 1,5 uur wachten tot zonsondergang. Hieronder zie je het wandelpad dat we volgden.

Powell Point

Met deze mooie panorama’s aan onze rechterzijde wandelden we tot Yopi Point, waar er al een 10-tal mensen had plaatsgenomen op een muurtje. Er was nog veel plaats en ik zocht een mooi plekje om mijn GoPro op te stellen. Ik zou straks een poging doen om een timelapse te maken.

Hopi Point

Op onderstaande 360° foto kan je zien dat er een donkere lucht aankomt, gelukkig was het in de richting van de zonsondergang nog niet zwaarbewolkt. Met een beetje geluk gaan de zonnestralen de canyon nog bereiken tijdens de zonsondergang.

Niet veel later waren er al wat meer toeristen die een plekje uitzochten aan de balustrade.

Zonsondergang Hopi Point

En dan was het eindelijk zover! De zon kwam tevoorschijn achter de wolken waardoor de Grand Canyon een mooie oranje gloed kreeg.

Zonsondergang Grand Canyon

Zodra de zon bijna achter de horizon was verdwenen kwam er plots een stevige, frisse bries opzetten. Deze ging enkele minuten later terug liggen. Dit was tijdens ons bezoek in 2014 exact hetzelfde, ik vermoed dat dit te maken heeft met het temperatuurverschil zodra de warmte van de laatste zonnestralen verdwijnt.

Beste locatie zonsondergang Grand Canyon

Sunset Grand Canyon

Zodra de zon helemaal achter de horizon was verdwenen begon het meteen te schemeren en af te koelen. We wandelden naar de shuttlebus, die nog een laatste rit maakte om na zonsondergang de mensen terug naar Grand Canyon Village te brengen.

Village Route Grand Canyon bus

In de village gingen we nog iets eten en daarna wandelden we terug naar onze kamer zodat we op tijd in ons bed lagen. Morgen zou de wekker vroeg af gaan…

Overnachten in het Grand Canyon NP - Yavapaia Lodge

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)