Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverslag Mesa Verde National Park

Nadat we tijdens de voormiddag nog een korte wandeling naar de Landscape Arch in Arches National Park gemaakt hadden, vertrokken we na een picknick op de parking van de City Market in Moab richting Mesa Verde National Park.

Moab City Market

Hole N” The Rock

Onderweg kwamen we weer heel wat mooie landschappen tegen. Na een tijdje rijden kwamen we een bijzondere rots tegen die onze aandacht trok. Er stond een grote witte pijl op geschilderd met erboven de tekst ‘Hole N” The Rock’. Verder stond er ook een Jeep (als je heel goed kijkt) op de rand van de rots.

Hole N The Rock Utah

Ondanks we heel nieuwsgierig waren wat er onder deze pijl te vinden was, besloten we om niet te stoppen. We hadden nog een hele rit voor de boeg en ik wilde heel graag Mesa Verde bezocht hebben.

Nadien heb ik op internet opgezocht wat er hier te vinden was.  Alle gegevens kan je hier vinden:

Hole N” The Rock
11037 South Highway 191
Moab, Utah 84532
theholeintherock.com

Route van Moab naar Cortez

Een uurtje later werd het wolkendek dikker en zagen we in de verte de regen met bakken uit de lucht vallen. Regelmatig zagen we ook hevige bliksemschichten uit die donkere wolk vertrekken. Blijkbaar was het heel plaatselijk, want we hebben geen drup regen gehad.

Tegen we Cortez naderden was de lucht weer helemaal opgeklaard en scheen het zonnetje volop.

Baymont Inn & Suites Cortez

Onderweg naar Mesa Verde National Park kwamen we zo goed als langs ons hotel. Daarom stopten we even om in te checken en onze bagage op de kamer te plaatsen. Dan was dit al geregeld en konden we na Mesa Verde meteen naar onze kamer.

2321 E Main St, Cortez, CO 81321, Verenigde Staten
wyndhamhotels.com

Baymont Inn Suites Cortez

Entrance Mesa Verde National Park

Het hotel lag op zo’n 10 minuutjes rijden van de ingang van het park. In het Mesa Verde Visitor and Research Center informeerden we ons over de mogelijkheden in het park en natuurlijk het Junior Ranger Program.

We vernamen dat we vrij laat waren om het volledige park te verkennen, maar de vriendelijke Ranger toonde ons op de kaart wat we nog konden bezoeken.

Ingang Mesa Verde National Park

Navajo Canyon Overlook

Vanaf het Visitor Center volgden we deze route. Op zich was het niet heel ver rijden, maar er waren zoveel bochten en snelheidsbeperkingen waardoor we er best wel lang over reden.

Onderweg kwamen we heel wat mooie plekjes tegen zoals de Navajo Canyon Overlook.

Oog in oog met een Coyote

Tijdens onze rit zagen we plots een dier over de weg lopen. Eerst wisten we niet goed wat we juist gezien hadden, maar na eventjes wachten kwam er een Coyote tevoorschijn. We hielden even halt en vanuit onze Jeep bewonderden we dit mooie dier. Vanuit de wagen konden we deze foto maken.

Coyote in Amerika

Square Towerhouse overlook

Nog helemaal onder de indruk met onze ontmoeting met de Coyote reden we verder en stopten regelmatig aan verschillende bezienswaardigheden zoals het square Towerhouse.

Cliff Palace View Camera Point

Nog zo’n mooi en gekend uitzichtpunt in Mesa Verde. Omdat we zo laat waren hadden we helaas geen tijd om deze ruïnes te bezoeken. Voor de meeste moest je in het Visitor Center een rondleiding reserveren. Wanneer je interesse hebt in de geschiedenis van Mesa Verde kan ik je aanraden om meteen ’s morgens naar het park te gaan.

Mesa Verde Park Headquarters

De tijd ging snel voorbij en voor we het wisten was het al 6:00 PM. Tijd om stilletjes terug richting het hotel te rijden, maar eerst moesten we nog een bezoek brengen aan het Mesa Verde Park Headquarters. Onze dochter had hier, zoals in al de andere nationale parken, een Junior Ranger Book ingevuld en het was tijd om haar badge te halen.

Zodra we ze de badge ontvangen had wilden we nog een mooie wandeling over het Spruce Canyon Trail maken, maar helaas was dit afgesloten wegens een grondverzakking.

Mesa Verde reisverslag

We namen dan nog maar even plaats op een bank in het zonnetje waar we uitzicht hadden op het Spruce Tree House.  We zaten er zo goed als alleen nadat de laatste shuttlebus vertrokken was. Dat was echt genieten! We waren toch blij dat we dit park bezocht hadden ondanks onze krappe timing.

Een kwartiertje later wandelden we naar onze Jeep en reden richting de uitgang van het park.

Guided tour Mesa Verde

Far View Terrace

Tijdens de terugrit begonnen we honger te krijgen. Omdat het minstens nog een uur rijden was tot in Cortez besloten we te stoppen bij het eerste restaurant dat we tegenkwamen. Na een kwartiertje rijden kwamen we het ‘Far View Terrace‘ tegen, waar we dan ook maar meteen stopten.

Dit restaurant had haar naam niet gestolen. Vanaf onze tafel hadden we een prachtig uitzicht en zagen ook hier in de verte weer heel wat bliksemschichten in de lucht.

Far View Terrace Mesa Verde

Enkele wraps en een pizza later reden we terug over de bochtige Mesa Top Ruins Road richting de uitgang van het park. De zon stond al laag aan de hemel en zou niet veel later achter de horizon verdwijnen.

Mesa Verde met de auto

Omdat we al ingecheckt waren konden we rechtstreeks naar onze kamer.

Baymont Inn Suites Cortez

Zwemmen

Voor we gingen slapen dook onze dochter nog even in het binnenzwembad na een heerlijke dag met 2 Nationale Parken. Morgen stond alweer het volgende Nationale Park op het programma!

Baymont Inn Suites pool

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)