Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverslag Devils Tower National Monument

Na de fijne dagen in Custer State Park en Badlands National Park lieten we vandaag het prachtige South Dakota  achter ons.  Deze staat had ons enorm verrast.  We hadden op voorhand geen enkel idee dat we zo onder de indruk zouden zijn van de natuurpracht.  Ik hoop dat we ooit de kans hebben om eens terug te gaan.

Voor we vertrokken namen we nog een sober ontbijt in het Super 8 hotel waar we verbleven.

Ontbijt in Super 8 Rapid City

Tanken

Vandaag hadden we een rit van zo’n 440 kilometer voor de boeg.  We zouden een tussenstop houden bij het Devils Tower National Monument en in het stadje Buffalo.  Ook vandaag vulde ik onze benzinetank voor we aan onze rit begonnen.  Persoonlijk vind ik het aangenamer rijden wanneer ik weet dat ik onderweg niet moet tanken.  Het is een kleine moeite om ’s morgens voor je vertrekt (of nog beter de avond voordien) even  te tanken.

Met een volle tank benzine reden we dus richting de staat Wyoming.  Het was deze vakantie al de tweede keer dat we een gedeelte van deze staat doorkruisten.  De eerste keer was tijdens ons bezoek aan Cheyenne.

Reisverslag Wyoming State Border

Wyoming – Forever West

Op het welkomstbord van Wyoming stond ‘Forever West’ te lezen, met een afbeelding van een rodeo rijder.  De volgende dagen zouden we regelmatig het echte Wilde Westen gevoel ervaren, maar daarover lees je meer in de reisverslagen die volgen.

Na een korte fotoshoot reden we verder richting Devils Tower National Monument.

Route van Denver naar Yellowstone

Het was alweer heerlijk rustig op de Interstate 90 waardoor we konden genieten van het uitzicht tijdens de rit.  De tijd ging snel voorbij en niet veel later waren we al aan de afrit richting Devils Tower.

Wegwijzer Devils Tower National Monument

Nu volgende we de US-14 die door het prachtige landschap slingerde.  In de verte zagen we de Devils Tower opduiken.  We hielden even halt op een parking naast de weg om wat foto’s te maken van dit zicht.  Je kon de vorm van deze rots duidelijk herkennen, maar op zo’n afstand zag het er maar gewoontjes uit vonden we.

Route naar Devils Tower

Nadat ik enkele foto’s gemaakt had keek ik naar beneden en schrok toch wel even.  Er lag een slang op nog geen meter van mijn voeten!  Ik zette meteen enkele stappen achteruit, maar had vrijwel meteen door dat deze slang niet meer leefde.  Wanneer ik ze van dichtbij ging bestuderen zag ik inderdaad enkele sporen van geweld.

Dode ratelslang in Amerika

Onze dochter vond ook dat de Devils Tower er vanaf afstand maar klein uit zag.  We stapten terug in onze Jeep en reden verder richting deze legendarische berg uit ‘Close Encounters of the Third Kind’.

Devils Tower - Amerika met kinderen

Het was ondertussen al middag en we hadden allemaal honger gekregen.  We zijn dan maar iets gaan eten voor we dit National Monument bezochten. We parkeerden onze Jeep aan de Devils Tower Trading Post en bestelden een kleine snack in het restaurant schuin tegenover deze zaak.

Devils Tower Trading Post
57 WY-110, Devils Tower WY 82714
devilstowertradingpost.com

De temperatuur was al aardig opgelopen en de zon was overvloedig aanwezig.

Devils Tower Trading Post

Onze auto was snikheet toen we na onze lunch verder reden naar de ingang van Devils Tower National Monument.  Gelukkig hadden we nog een paar bekers met frisdrank bij.

Afkoelen met wat frisdrank

We namen plaats in onze Jeep en reden met open vensters naar de ingang van het park.  Voor ons zagen we de bijzondere berg liggen.  Vanaf deze afstand kon je de speciale vorm en structuur al duidelijk herkennen.  Er stonden enkele wagens aan te schuiven, maar alles verliep vlot en enkele minuutjes later reden we al richting het Visitor Center.

Ingang Devils Tower National Monument

Visitor Center Devils Tower National Monument

Zodra we onze Jeep geparkeerd hadden op de parking voor het Visitor Center gingen we binnen voor de stempels van het park.  Onze dochter had in Windcave National Park een boekje gekocht waarin je stempels uit de verschillende Nationale Parken en monumenten kan verzamelen.  Heel leuk voor kinderen!

Cancellation Passport Station

In ieder Visitor Center van een National Park heb je een ‘Cancellation Passport Station’.  Op de video hierboven zie je hoe onze dochter stempels aan het verzamelen is in haar boekje.  Het resultaat kan je hieronder zien.  Een mooie stempel van de Devils Tower!

Devils Tower National Monument
340 State Highway 110, Devils Tower
WY 82714
www.nps.gov/deto

Junior Ranger Program

Naast enkele mooie stempels hadden we ook een boekje van het Junior Ranger Program gevraagd.  In dit boekje staan verschillende opdrachten en vragen die je kinderen moeten uitvoeren en beantwoorden.  Wanneer ze dit gedaan hebben kunnen ze een Junior Ranger van het park worden en ontvangen ze een mooie badge!

Stempels van Nationale Parken Amerika in een boekje

Devils Tower Trail

Een van de opdrachten was een hike maken en onderweg verschillende bloemen en dieren spotten.  We kozen om het ‘Tower Trail’ te nemen.  Dit was een korte wandeling rond de Devils Tower.  Hier kon je grotendeels in de schaduw van de bomen lopen en dat was welkom tijdens deze snikhete dag.

Tower Trail - Devils Tower

Het was een prachtig verhard wandelpad met onderweg verschillende zitbanken.  Het pad kronkelde tussen de bomen en soms grote rotsblokken.

Wandelpad rond Devils Tower

Tijdens onze wandeling probeerde onze dochter zoveel mogelijk vragen uit haar Junior Ranger boekje te beantwoorden.  Nooit gedacht dat een vakantie in Amerika zo leerrijk zou zijn.  Het was geweldig om te zien hoe enthousiast ze was en wat ze er allemaal mee leerde!

Half Way Point Tower Trail

Halfway Point Tower Trail

We waren nog niet zo heel lang aan het wandelen toen we dit bordje zagen staan.  De helft van onze wandeling zat er dus al op.

Het laatste gedeelte van onze wandeling liep tussen deze grote rotsen waar we heel wat mensen zagen poseren met de Devils Tower op de achtergrond.

Een mooie wandeling rond Devils Tower

Dat hebben we dan ook maar even gedaan, want vanaf deze locatie heb je inderdaad een prachtig zicht op de structuur van de Devils Tower!  Deze berg heeft een geweldige indruk op mij nagelaten.  De kleur, de vorm, de structuur,… Ik kan niet zeggen wat, maar deze berg heeft iets.

Reisverslag Devils Tower

Junior Ranger

Na onze wandeling was het tijd voor een belangrijk moment.  Onze dochter had haar boekje ingevuld en na controle door een Ranger mocht ze de eed afleggen.

Eed Junior Ranger

De eerste van een hele reeks Junior Ranger badges!  Spijtig dat we dit niet meteen gedaan hebben in Rocky Mountain National Park, Windcave National Park en Badlands National Park.  Dan had ze nog 3 extra badges kunnen versieren…

Junior Ranger badge

Nu was het tijd geworden voor de rest van onze trip.  Zoals overal hadden we ook hier heel wat langer kunnen blijven, maar we moesten nog zo’n 270 km rijden tot ons hotel.

Onze route van Devils Tower naar Sheridan

Bij het verlaten van het park zagen we in de verte een dreigende lucht hangen.  Het was heel zwoel geworden en een warmte onweer zou best wel eens kunnen volgen.  Gelukkig zag het er in de richting dat wij uit moesten nog zonnig uit.

Een dreigende lucht boven Devils Tower

Prairiehonden

Vlak voor de uitgang van het park hielden we nog even halt aan een kolonie prairiehonden.  Deze waren zo op hun gemak dat ze soms tot een meter afstand van ons kwamen.

Prairiehonden fotograferen

Deze prairie dog kwam heel nieuwsgierig een kijkje nemen.  Ideaal om een leuke foto te schieten.

Prairi Dog South Dakota

Reisverhaal Devils Tower

We lieten Devils Tower National Monument achter ons en reden terug richting de Interstate 90.   We volgend opnieuw de zo goed als verlaten US-14 W met alweer enkele kaarsrechte stukken zoals je op de foto hieronder kan zien.

Route naar Sheridan - van Denver naar Yellowstone

Het landschap zou de volgende uren niet veel veranderen, het was blijkbaar een heel verlaten gebied.  Ik was toch blij toen we in de buurt van Buffalo waren, want onderweg wil je echt geen autopech krijgen.

Buffalo

Normaal gezien was het stadje Buffalo in Wyoming onze eindhalte geweest.  Maar wegens een foutje met de reservering van onze hotels moesten we de dag voor ons vertrek nog een ander hotel zoeken.  Gezien de (betaalbaare) hotels in Buffalo zo goed als vol zaten moesten we verder rijden tot in Sheridan.

We vonden het uiteindelijk toch wel jammer dat we niet konden blijven omdat er juist een feest was.  Tijdens onze aankomst waren ze alles nog aan het opbouwen, maar niet veel later was het dikke ambiance met veel country muziek!

Buffalo Wyoming

Een 2-tal uurtje later was het tijd om verder te rijden naar Sheridan.  Want ik had niet veel zin om in de donker door deze verlaten gebieden te rijden.

Via Sheridan naar Yellowstone - route

De rit verliep heel vlot en tegen zonsondergang kwamen we aan in Sheridan.  We tankten in de buurt van het hotel onze benzinetank nog maar eens vol.  Zo konden we morgenvroeg meteen vertrekken richting Cody, onze volgende halte.

Tanken in Amerika - Sheridan

Super 8 Sherdan

We logeerden in het Super 8 hotel van Sheridan.  Een eenvoudig, maar verzorgd hotel.

Super 8 Sheridan
2435 N Main St, Sheridan, WY 82801
super8.com

Zodra we ingecheckt waren brachten we onze koffers naar de kamer en keken we nog een TV voor we gingen slapen.

Parking Super 8 Sheridan

Devils Tower

Onze kamer was mooi ingericht en aan de muur hingen enkele mooie posters van de natuur in Wyoming.

Kamer Super 8 Sheridan

Onze dochter sliep aan de voet van de Devils Tower.  Toch een mooie afsluiter van een geweldige dag, of niet?  Aan de receptie van het hotel hadden we ook al een leuke activiteit voor morgen ontdekt.  In Cody zouden we naar een echte Rodeo gaan kijken!

Slapen aan de voet van de Devils Tower

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)