Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverslag Grand Teton

Na een heerlijke voormiddag en lunch in Yellowstone National Park naderden we Grand Teton.  Ik had een dubbel gevoel toen we voor dit bord stopten.  Langs de ene kant was ik heel blij dat we alweer een nieuw nationaal park konden verkennen, maar langs de andere kant was het nu heel duidelijk dat we Yellowstone verlieten.  We hadden meer dan 2 jaar verlangd naar dit legendarische park en vanaf nu zouden het herinneringen worden.  Maar dan wel geweldig mooie herinneringen met heel wat foto’s en video’s!

Inkom Grand Teton National Park

Jackson Lake

We reden verder en het duurde niet lang voor we onder de indruk waren van het landschap in Grand Teton National Park.  We reden over de Hwy 89 en zagen rechts van ons het mooie Jackson Lake verschijnen.

Jackson Lake gezien vanuit onze Jeep

Jackson Lake Overlook

Een beetje verder hielden we halt ter hoogte van het ‘Jackson Lake Overlook‘ punt.  Het was best wel indrukwekkend om dit grote meer te zien met die hoge bergen op de achtergrond. Het was ons nu al duidelijk dat we hier gerust enkele dagen zouden willen blijven, maar wanneer je zo’n rondreis door Amerika maakt moet je nu eenmaal keuzes maken.

Grand Teton Jackson Lake

Colter Bay Village

Na een korte tussenstop aan het Jackson Lake Overlook point reden we verder richting Jackson Hole. Op de kaart zagen we dat er zo’n 10 kilometer verder een Visitor Center lag.  Zoals jullie waarschijnlijk al gelezen hebben probeert onze dochter in ieder nationale park het ‘Junior Ranger Program‘ te volgen.  Dus een badge van Grand Teton mag zeker niet ontbreken!

Colter Bay Visitor Center

Een 10-tal minuutjes later parkeerden we onze Jeep op de parking voor het Colter Bay Visitor Center.  Voor we een wandelingetje langs het meer zouden maken informeerden we eerst naar het Junior Ranger Program.  Omdat we niet veel tijd hadden waren we echter niet zeker of het haalbaar zou zijn om alle opdrachten uit te voeren.

Goed nieuws!  Binnen een kwartier zou er een Ranger-talk starten.  Dit moesten we sowieso bijwonen om een badge te kunnen halen en het was ook nog eens super interessant over de Grizzly en bruine beer.

Junior Ranger Talk Grand Teton

Een enthousiaste Ranger vertelde ons heel wat interessante weetjes over de verschillen tussen beide beren.  Verder kregen we ook informatie over wat te doen wanneer je een beer tegenkomt of erger, aangevallen wordt door een beer.

Na de boeiende uitleg maakten spraken we kort met andere Belgen die deze toelichting ook bijgewoond hadden.  Zij hadden in de buurt van de parking een beer over de weg zien lopen.  Zouden we vandaag dan eindelijk een beer in het wild kunnen spotten?  In Yellowstone was dit helaas niet gelukt.

Schedel van bruine beer en grizzly beer

Lakeshore Trail

Met de uitleg van de Ranger in ons achterhoofd begonnen we aan een mooie wandeling.  We kozen voor het ‘Lakeshore Trail‘.  Dit was een korte wandeling door de bossen en langs de oever van het meer.

Colter Bay Visitor Center Grand Teton

Bear Attack

Aan het startpunt van de wandeling kregen we nog even een samenvatting van de Ranger haar tips:

• Wees alert
  • Maak geluid
  • Neem een Bear Spray mee (hadden we dus niet)
  • Vermijd om alleen te hiken
  • Niet lopen

Aanval door beer

De geur van de dennen, de frisse lucht en het uitzicht op de bergen was heerlijk.  Het feit dat je toch waakzaam moet zijn voor beren gaf onze wandeling wel een andere dimensie dan een standaard wandelingetje langs de oevers van het Gardameer.

Ongeveer halfweg onze wandeling namen we even tijd om te genieten van het panorama.  Terwijl wij even van het zonnetje aan het genieten waren kon onze dochter de vragen in het Junior Ranger Book beantwoorden.

Lakeshore Trail

We waren het unaniem eens met elkaar.  Hier hadden we gerust enkele dagen willen blijven om stevige wandeltochten door de natuur te maken.  Zo mooi en rustig dat het hier was!  Tijdens de volledige wandeling zijn we maar een paar personen tegengekomen.

Wandelen langs Jackson Lake

Junior Ranger

Voor we verder reden richting Jackson Hole moesten we nog iets belangrijks doen.  Het was tijd om de antwoorden in het Junior Ranger Book te laten controleren.  Alle opdrachten waren volbracht en na de eedaflegging ontving onze dochter haar Grand Teton Badge.

Junior Ranger Grand Teton

Helemaal fier op onze Junior Ranger en voldaan na de onvergetelijke wandeling (helaas wel zonder een beer gezien te hebben) reden we verder door het sprookjesachtig mooie landschap.

Van Yellowstone naar Grand Teton

Achter elke bocht schuilt er een nieuw panorama.  Omdat we helaas geen tijd hebben om overal te stoppen nemen we ook maar wat foto’s vanuit de auto. De insecten op de voorruit moesten we er maar bij nemen ;-)

Grand Teton Reisverslag

Dit zijn de landschappen waar we met onze Jeep doorreden.

Welcome to Jackson Wyoming

Jackson Wyoming

Heel wat mooie kilometers later reden we het stadje Jackson in Wyoming binnen.  Voor we naar ons hotel gingen stopten we even aan een tankstation om de benzinetank te vullen en onze voorruit te wassen.  Morgen hadden we een rit van zo’n 460 kilometer voor de boeg en we wilden ’s morgens meteen kunnen vertrekken.

Tanken in Jackson

We reden vervolgens door het centrum van Jackson richting ons hotel.  We hadden al veel goeds gehoord over dit mooie stadje en we zagen meteen waarom.  In vergelijking met heel wat andere stadjes was het hier best wel gezellig, héél gezellig vonden we zelfs.

420 W Broadway, Jackson, WY 83001, Verenigde Staten
jacksonholelodge.com

Voor we het leuke stadje gingen verkennen stopten we eerst aan ons hotel om in te checken.

Jackson Hole Lodge

Hier zag het er ook best wel gezellig uit. We zagen ons hier in de winter al zitten voor het haardvuur na een dagje skiën in Jackson Hole.

Nadat we ingecheckt waren vroegen we naar enkele leuke restaurantjes in de buurt.  Volgens de eigenares was er een goede BBQ tent om de hoek.  Dat zagen we wel zitten.  Op de parking hadden we inderdaad al een heerlijke BBQ-geur waargenomen, dus dat kon niet slecht zijn.

Nog even onze koffers naar de kamer brengen en vervolgens eten.  We hadden honger gekregen na ons korte bezoek aan Grand Teton.

Gelukkig hadden we maar 2 grote koffers en 3 stuks handbagage.  Na onze eerste rondreis door Wes-Amerika hebben we geleerd om niet teveel mee te sleuren.

Jackson Hole Lodge kamer

Bubba’s Bar-B-Que Restaurant

Nadat we ons even verfrist hadden op de verzorgde kamer was het tijd om te gaan eten.  We hadden niet gereserveerd, maar dat was geen probleem.  Ze hadden nog een tafeltje voor ons en niet veel later waren we heerlijk aan het smullen.  Wat een lekkere sausjes en dan die rode bonen met spekjes, geweldig!

100 Flat Creek Dr, Jackson, WY 83001, Verenigde Staten
bubbasjh.com

Bubba's Bar-B-Que Restaurant

Ziet dit er nu niet lekker uit?

Spare ribs Bubba's Bar-B-Que Restaurant

Nadat we ons buikje helemaal vol gegeten hadden was het tijd voor een avondwandeling door het gezellige Jackson.  Aan de oversteekplaatsen stonden er vlagjes naast de weg.  Wanneer je wilt oversteken kan je zo’n fluorescerend vlagje nemen, leuk hé!?

Oversteken in Amerika

We bezochten heel wat leuke winkeltjes en wandelden door de gezellige straatjes van Jackson Hole. Voor we gingen slapen namen we nog even plaats aan het zwembad van het hotel.

Jackson Hole Lodge zwembad

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)