Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverhaal Yellowstone dag 5

Rondreis Yellowstone

Reisverhaal Yellowstone – dag 5

Vandaag moesten we afscheid nemen van Yellowstone National Park en reden we via Grand Teton National Park tot Jackson Hole.  Na 4 geweldige dagen in Yellowstone hebben we heel wat kunnen bezoeken.  Dit was helaas nog veel te weinig om alles wat op ons verlanglijstje stond te kunnen doen, maar dit wisten we op voorhand.

Nadat we uitgecheckt waren in het hotel gingen we eerst nog even tanken.  Onze benzinetank was helemaal nog niet leeg, maar wij maken er een gewoonte van om (zo goed als) altijd met een volle tank naar het volgende hotel te rijden.  Zo hoeven we ons onderweg nooit zorgen te maken over een lege tank en verliezen we geen tijd om een benzinestation te zoeken.

Tanken in Amerika

Van Yellowstone naar Grand Teton

Vandaag gingen we kort kennismaken met het Grand Teton National Park.  Onze route liep gedeeltelijk door Yellowstone NP, waar we nog enkele keren zouden stoppen om wat bezienswaardigheden te bezoeken.  Veel tijd voor Grand Teton zou er dus helaas niet overblijven…

Yellowstone route

Biscuit Basin

Een van de eerste bezienswaardigheden de we langs de Grand Loop Rd (Hwy 89) tegenkwamen was ‘Biscuit Basin‘.  We parkeerden onze Jeep en volgden het mooie wandelpad zoals hieronder aangegeven.

Biscuit Basin Loop Walkway

Wall Pool

We wandelden over de Firehole rivier en zagen niet veel verder de Wall Pool liggen.  Dit was nog maar een voorsmaakje van wat we enkele tientallen meter verder te zien zouden krijgen.

Sapphire Pool

We volgden het wandelpad langs een beekje met roestbruin tot oranje water.  We zagen in de verte heel wat mensen foto’s maken van een poel waar een hemelsblauwe schijn boven hing.

Sapphire Pool Yellowstone

Toen we de ‘Sapphire Pool‘ naderden werd ons meteen duidelijk waarom iedereen foto’s aan het maken was.  Dit was geweldig mooi!  Het water was zo helder en had verschillende tinten blauw, afhankelijk van de diepte.

Sapphire Pool

De poel was verschillende meters diep.

Sapphir Pool

Saffierblauw

De ‘Sapphire Pool’ heeft haar naam niet gestolen.  Op onderstaande foto zie je duidelijk dat het water zelfs meer kleur heeft dan de hevig blauwe fleece van Nina.

Reisverslag Yellowstone

Jewel Geyser

We volgden het wandelpad en kwamen zo langs verschillende andere bezienswaardigheden zoals de ‘Jewel Geyser‘.

Jewel Geyser Yellowstone

Yellowstone rondreis

Black Sand Basin

Na ons wandelingetje reden we van het Biscuit Basin naar het Black Sand Basin.  Dit lag slechts 3 kilometer verderop.

Sunset Lake

Ook hier stopten we nog even voor een korte wandeling. Zoals je al gemerkt hebt is 5 dagen Yellowstone gewoon veel te weinig om alles te ontdekken. Het wandelpad bracht ons tot bij ‘Sunset Lake‘, een prachtige hemelsblauwe warmwatermeertje (of hoe noem je zoiets?).

Sunset Lake Wyoming

Wanneer je onderstaande video goed bekijkt zie je hoe dichtbij je met de auto kan geraken.  Niet dat dit voor ons een must is, integendeel. Maar het geeft je wel een idee hoe gemakkelijk alles bereikbaar is in de meeste Nationale Parken.

Sunset Lake Yellowstone

Emerald Pool

Op een zijsprong van het pad naar Sunset Lake  gingen we nog even de Emerald Pool bezoeken.  Deze pool had iets mysterieus met de oranje randen en de donkere schijn in het midden.

Emerald Pool Yellowstone

Na wat foto’s en een 360° panoramafoto wandelden we terug naar onze Jeep.  Onze volgende (en laatste) bestemming in Yellowstone National Park was Yellowstone Lake.

Yellowstone wandelpad

Yellowstonemeer

Onderweg naar Teton National Park reden we dus nog een stukje langs het grote Yellowstone Lake.  Een heel contrast met onze eerste kennismaking toen het zo’n 20 graden frisser was!  Toen zag alles er verlaten en grijs uit, nu zomers met blije kleuren.

Met de auto naar Yellowstone lake

We hadden honger gekregen en stopten aan het Grant Visitor Center om iets te eten.  We wandelden naar de nabijgelegen Grant Village Dining Room.  Hier konden we lunchen met zicht op het Yellowstone meer.  Een mooie afsluiter van ons onvergetelijk verblijf in dit legendarische natuurpark.

Yellowstone meer

Nog even een 360 graden foto maken zodat ik eenmaal terug thuis nog virtueel kan nagenieten.

Grant Village Dining Room

Na een lekkere lunch met alles erop en eraan reden we verder richting het volgende Nationale Park.  Niet veel later naderden we de uitgang van Yellowstone.  Nu beseften we pas echt dat ons bezoek aan Yellowstone er echt op zat.  Met spijt in ons hart namen we afscheid van een van de mooiste natuurparken ter wereld.

Van Yellowstone naar Grand Teton

Op naar het volgende natuurpark…

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)