Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverslag van Cody naar Yellowstone

reisverslag-van-cody-naar-yellowstone

Reisverslag Yellowstone National Park (1)

Eindelijk was het zover.  Vandaag reden we naar Yellowstone National Park, waar we uiteindelijk vier volle dagen zouden verblijven!  Zoals ze de dag voordien voorspeld hadden zou het ook vandaag veel te fris worden voor de tijd van het jaar.  Gelukkig was het droog, maar er stond nog steeds een straffe en gure wind toen we in Cody vertrokken.

yellowstone-national-park-ingang

East Entrance Yellowstone

Na een uurtje rijden vanuit Cody waren we aan de ‘East Entrance’ van het legendarische Yellowstone Park.  De ranger waarschuwde ons voor sneeuw op de weg, maar dat viel uiteindelijk nog goed mee.  Op een bepaalde locatie hadden we inderdaad even (natte) sneeuw, maar de wegen waren gelukkig sneeuwvrij.  Temperaturen die met het vriespunt flirtten hadden we helemaal niet verwacht tijdens de maand juli!

east-entrance-road-yellowstone-national-park-wyoming-verenigde-staten

Onderweg zagen we overal besneeuwde bergtoppen.  Het leek wel of het herfst was en we de eerste sneeuwval in de Alpen meemaakten.  Maar niet getreurd, vanaf morgen zou het terug zomer worden met een stralend zonnetje!

Eigenlijk had het wel iets om dit park in deze omstandigheden te zien.

met-de-auto-in-yellowstone-np

Er waren ook bijna geen toeristen onderweg, maar ik kan niet zeggen of dit nu met het weer of de dag van de week te maken had.  De volgende dagen zou het in ieder geval heel wat drukker worden op de wegen in Yellowstone National Park!

bison-in-yellowstone

In de buurt van Yellowstone Lake stonden er enkele bizons langs de weg te grazen.  Het was al sinds Custer State Park geleden dat we deze indrukwekkende dieren nog eens gezien hadden.

Mooie kleuren in Yellowstone

Een weide vol gele bloemen met Yellowstone Lake op de achtergrond.  Een geweldig mooi decor, nietwaar?  Het was echt wel koud toen ik even uit de wagen stapte om wat foto’s te maken.  Onze dochter had enkel een regenjasje bij en dit was echt niet warm genoeg om de hele dag buiten te wandelen.  We besloten dan maar op zoek te gaan naar een ‘General Store’ waar we een dikke fleece of jas konden kopen.

Een uitzicht op Yellowstone Lake in de regen

In de auto was het lekker warm waardoor we de gure wind buiten even konden vergeten.  De (soms bijna buitenaardse) landschappen gleden ondertussen aan ons voorbij.

Yellowstone General Stores

Ter hoogte van de Fishing Bridge vonden we een winkel waar ze mooie, handgemaakte wollen jassen verkochten.  Ideaal voor onze dochter, want ze had echt wel kou geleden.

Fishing Bridge General Store
1 E Entrance Rd
Yellowstone National Park
WY 82190, Verenigde Staten

www.visityellowstonepark.com

Nu we gewapend waren tegen de ‘winterse’ weersomstandigheden gingen we eerst nog iets eten en vervolgens wat wandelingen maken in de prachtige natuur.  Want daarom waren we uiteraard naar dit legendarische park gekomen.

yellowstone-general-store-fishing-bridge

Yellowstone Lake in de autospiegel

Lake Lodge

Een 5-tal kilometer verder parkeerden we onze Jeep op de parking van Lake Lodge, aan de oever van Yellowstone Lake.   Het Yellowstonemeer is met 352 km² het grootste meer van Yellowstone National Park.  Dit is ongeveer even groot als het Gardameer in Italië (369,98 km²).

1 Grand Loop Rd
Yellowstone National Park
WY 82190, Verenigde Staten
yellowstonenationalparklodges.com

Binnen in de mooie Lodge was het opvallend rustig.  Er was meer dan plaats genoeg (dat zou vanaf morgen heel anders zijn) en we kozen een tafeltje aan het venster.  Zo hadden we zicht op het onstuimige Yellowstonemeer.

Lake Lodge Yellowstone Lake

Bison Chili

In het zelfbedieningsrestaurant kozen mijn vrouw en ik voor de Bison Chili met rijst.  Deze was een beetje pikant en best wel lekker van smaak.

restaurant-lake-lodge-yellowstone

Zodra we gegeten hadden gingen we het park verder verkennen.  We volgden de kortste route (zo’n 90 km) naar ons hotel en besloten de bezienswaardigheden die we onderweg tegen kwamen te bezoeken.

Yellowstone rivier

Zo maakten we een korte wandeling langs de Yellowstone rivier.

En wandelde we over dit mooie pad in de buurt van de ‘Churning Caldron’.

churning-caldron-at-yellowstone-national-park

Churning Caldron – Yellowstone National Park

Op deze locatie maakten we voor de eerste keer kennis met de ‘geuren van Yellowstone’.  De volgende dagen zouden we nog regelmatig door de warme waterdampen lopen met een soms wel heel speciaal geurtje.  Tijdens mijn wandeling over dit pad besefte ik dat het geweldig geweest moet zijn voor de persoon die dit gebied als eerste ontdekt heeft.

Een beetje verder op het houten pad kwamen we een Ranger tegen.  Onze dochter mocht een laser thermometer gebruiken om de temperatuur van de modder te meten.  Dat vond ze natuurlijk helemaal geweldig!

Leren voor het Junior Ranger Program in Yellowstone

136°F

De temperatuur bedroeg zo’n 136° Fahrenheit of omgerekend zo’n 58° Celcius.   Deze informatie kon onze dochter goed gebruiken.  Ze wilde ook hier meedoen met het Junior Ranger program, waarvoor ze heel wat moet uitzoeken en vragen beantwoorden.  Heel leerrijk en een echte aanrader voor wie met kinderen naar Amerika gaat.

Temperatuur meten in Yellowstone Park samen met een ranger

Een van de vele bezienswaardigheden in Yellowstone

Dragon’s Mouth Spring

Enkele minuten later wandelden we langs ‘Dragon’s Mouth Spring’.  Deze bron heeft haar naam niet gestolen.  Met een beetje fantasie kan je echt wel geloven dat hier een draak zit te brullen en vuur te spuwen.

Landschap Yellowstone NP

Onderweg staan er regelmatig bordjes die je waarschuwen voor de onstabiele grond en kokend water.  We kregen van de Ranger te horen dat er ondanks al deze bordjes er toch nog toeristen zijn die van de paden afwijken.  Vorige week was er blijkbaar nog een jongen levensgevaarlijk gewond geraakt.

churning-caldron-at-yellowstone-national-park

Achter elke bocht van dit wandelpad viel er wel iets te bewonderen.  Ongelooflijk om te zien wat een thermische activiteit er hier is!

Onderweg naar ons hotel in West Yellowstone lagen er ook geisers

Na nog enkele andere tussenstops op onze route naar het hotel verlieten we het park via de ‘West Entrance‘.  Ons hotel lag op een paar minuutjes rijden van deze ingang.

Wil je een hotel in Yellowstone Park?  Boek dan meer dan een jaar op voorhand!

We waren meer dan een jaar op voorhand begonnen met de voorbereiding van onze roadtrip, maar om een (betaalbaar) hotel in dit Nationale Park te vinden waren we nog te laat!  Hou er rekening mee dat de prijzen in Yellowstone enorm duur kunnen zijn.

Days Inn West Yellowstone

301 Madison Ave
West Yellowstone
MT 59758, Verenigde Staten

Zodra we ingecheckt waren zijn we nog iets gaan eten in West Yellowstone.  Vervolgens doken we vroeg in ons bed, want we wilden zoveel mogelijk van het warme zonnetje genieten na deze ‘winterprik’.

Days Inn West Yellowstone

TIP: In de reisgids ‘Het beste van West-Amerika‘ hadden we heel wat interessante informatie gehaald voor de voorbereiding van onze roadtrip.

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)