Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverslag Denver – Dag 1

• Hotel: Best Western Plus Denver International Airport Inn & Suites
  • Weer:

Düsseldorf

Maandagochtend, 4 juli 2016.  Eindelijk was het zover, 2 jaar na onze eerste roadtrip door Amerika  gingen we eindelijk terug naar de USA!  Tijdens onze eerste rondreis waren we na enkele dagen al overtuigd dat we zo snel mogelijk terug zouden gaan.  Deze keer vertrokken we niet in Brussel, maar kozen we voor Düsseldorf.

De reden waarom we voor de luchthaven van Düsseldorf gekozen hebben was de prijs.  De vluchten waren een stuk goedkoper wanneer we vanuit Duitsland vertrokken.  Gezien dit vanuit onze woonplaats maar een 20-tal minuutjes langer rijden is dan naar Brussel hadden we snel beslist.

Route naar Dusseldorf luchthaven

Luchthaven

Na een vlotte rit door Nederland en Duitsland waren we goed op tijd in de luchthaven.  We waren er dankzij de goed verlopen rit iets meer dan 3 uur op voorhand, daardoor stond onze vlucht zelfs nog niet op het informatiebord.  We hadden dan maar even iets gedronken tot we konden inchecken.

Luchthaven Dusseldorf

AB 7430

Een kwartiertje later verscheen onze vlucht AB 7430 op het bord.  Gelukkig nog steeds met het geplande vertrekuur.  We begaven ons naar de opgegeven incheckbalie en namen plaats in de wachtrij die er ondertussen was.  Blijkbaar waren we niet de enige Belgen die via Düsseldorf op Amerika vlogen.  Er stonden heel wat landgenoten aan te schuiven.

Vlucht van Düsseldorf naar Los Angeles

Air Berlin

Ongeveer 1,5 uur later waren we eindelijk aan de gate waar we zouden vertrekken.  Nu was het nog maar een klein uurtje wachten voor we mochten instappen.  Nog snel een lekkere pizza gegeten in een van de restaurantjes en vervolgens konden we al ‘boarden’.

Air Berlin Amerika

Flugzeit 11:35

Niet veel later hingen we al in de lucht en verscheen er wat informatie over onze vlucht.  We zouden we ongeveer 11:35 minuten vliegen en landen in Los Angeles omstreeks 16:33 u plaatselijke tijd.  Dat viel op zich nog goed mee, maar helaas was dat nog niet onze eindbestemming.  In LA zouden we nog 5 uur moeten wachten op onze aansluitende vlucht naar Denver.  Het beloofde dus een lange dag te worden voor ons…

Vluchtduur Los Angeles

Even de benen strekken

Tijdens de vlucht ben ik even mijn benen gaan strekken.  Wandel je mee naar onze zitplaatsen in het vliegtuig?  ;-)

Border Protection en Baggage Claim

Na een vlotte vlucht landden we iets vroeger dan gepland in LA.  We moesten nog een 10-tal minuutjes wachten in het vliegtuig tot onze gate vrij kwam. Daarna was het tijd om door de security controle te gaan en vervolgens onze koffers af te halen bij de ‘baggage claim’.  Blijkbaar gingen onze koffers niet rechtstreeks naar Denver, maar moesten we deze eerst afhalen.  Het was gelukkig niet nodig om ze opnieuw in te checken.

De security controle verliep zo goed als volledig automatisch.  Er stonden tientallen terminals waar je zelf je reispaspoort en vingerafdrukken moest scannen, een aantal vragen beantwoorden en een portretfoto maken.  Dit verliep eigenlijk allemaal heel vlot.

Bagage claim USA

Baggage Claim

Nu moesten we onze koffers nog afhalen en ze vervolgens brengen naar een andere transportband voor de vlucht naar Denver.  Omdat we nog steeds binnen de luchthaven waren moesten we onze koffers gelukkig niet terug inchecken.

Koffers Amerika

Altijd spannend om te wachten tot je jouw koffers ziet verschijnen…

Los Angeles

Zodra we onze koffers voor de vlucht naar Denver afgegeven hadden konden we naar buiten.  Het was er aangenaam warm en er was heel wat beweging aan de luchthaven.  Ondertussen waren we door alle controles al meer dan een uur verder en was het nog ‘maar’ 4 uurtjes wachten op onze volgende vlucht.  We besloten  alvast naar de terminal te wandelen waar we moesten inchecken voor onze volgende vlucht.

Welcome in Los Angeles

American Airlines

Na enkele uren rondhangen in de luchthaven van Los Angeles was het bijna tijd om in te checken.  De terminal en gate waar we zouden vertrekken was een eindje verder.  We moesten met een pendelbusje naar de terminal van American Airlines.

Vlucht naar Denver

Onderweg naar deze terminal konden we nog genieten van een mooie zonsondergang boven LA.  We begonnen ondertussen wel een beetje moe te worden en keken allemaal uit naar ons bedje in Denver.

Zonsondergang luchthaven LA

Nog even wakker blijven en dan konden we onze ogen even dicht doen tijdens de vlucht naar Denver.  We waren zo moe dat we onze ogen niet durfden sluiten in de zeteltjes aan de gate.

Vlucht naar Denver

4th of July

Het was de 4th of July en dat hadden we gemerkt tijdens het opstijgen in Los Angeles.  Langs de kustlijn konden we genieten van gigantisch veel vuurwerk.  Niet veel later waren we alle drie aan het slapen en we schoten pas wakker toen het ‘seatbelt sign’ ging om te landen.

Nu was het nog maar eventjes voor we eindelijk in ons bedje konden kruipen!  We wandelden door de zo goed als verlaten luchthaven van Denver richting uitgang en we volgden de pijltjes van Avis.  Buiten stond er een shuttlebus te wachten, deze bracht ons vervolgens tot het Avis Car Rental kantoor.

AVIS Car Rental Denver Airport

Avis Car Rental Denver Airport

Nog even de nodige papieren invullen en we konden onze huurauto gaan zoeken op de parking.  Het bleek deze keer een zwarte Jeep Patriot te zijn.  Maar goed dat we slechts 2 grote reiskoffers meegenomen hadden, want in deze Jeep kregen we minder bagage dan de vorige.  Eenmaal alles ingeladen vertrokken we naar ons hotel.

Gelukkig was ons hotel slechts 10 minuutjes rijden.  Nadat we ingecheckt waren ging ik de wagen nog parkeren en konden we eindelijk gaan slapen.  Het einde van een vermoeiende dag, maar het begin van een nieuwe roadtrip door Amerika!

Huurwagen Denver

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)