Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Dag 17 – Mesa Verde National Park

Arches National Park & Mesa Verde

Vandaag was onze laatste dag in Moab en we moesten verder rijden naar Cortez, waar we Mesa Verde National Park gingen bezoeken.  Omdat we Arches National Park zo mooi vonden besloten we nog een mooie wandeling naar de Landscape Arch te maken.

We waren vroeg opgestaan zodat we in de voormiddag nog konden genieten van deze mooie wandeling ter hoogte van Devils Garden.

Na een korte en eenvoudige wandeling (een heel verschil met gisteren) bereikten we de Landscape Arch.  Het zonnetje begon weer volop te schijnen zodat de temperaturen aardig begonnen op te lopen.

Deze wandeling liep nog verder, maar helaas moesten we terugkeren omdat het volgende nationale park op ons aan het wachten was.

IMG_7344 IMG_7350

Onderweg nog wat foto’s maken en vervolgens naar de auto.  Want we hadden een ritje van zo’n 180 km voor de boeg.

IMG_7355 IMG_7359

Om niet te veel tijd te verliezen besloten we te picknicken op de parking van de CityMarket in Moab.  Ook eens lekker!

Na een rit van zo’n 2 uurtjes kwamen we aan in Mesa Verde.

Onderweg naar de bekende huisjes onder de rots kwamen we oog in oog te staan met deze mooie Coyote.

Helaas hadden we geen tijd meer om met een gids langs de woningen te wandelen, maar vanaf afstand was het ook al mooi om te zien.

IMG_7431 IMG_7449 IMG_7478

Op de terugweg naar ons hotel nog even een hapje eten.  Zo, alweer een mooie dag met 2 nationale parken.  Morgen rijden we alweer naar het volgende nationale park op onze route…

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)