Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Route van Sheridan naar Cody

Bighorn National Forest bord

Een ritje door Bighorn National Forest

Gisteren reden we langs het prachtige Devils Tower National Monument. Vandaag rijden we vanuit Sheridan, door het Bighorn National Forest, naar Cody. In totaal hebben we zo’n 315 kilometer voor de boeg.

Vertrek: Super 8 Sheridan

2435 N Main St, Sheridan, WY 82801, Verenigde Staten

+1 307-672-9725

Aankomst: Best Western Sunset Inn

1601 8th St, Cody, WY 82414, Verenigde Staten

+1 307-587-4265

Onze route op kaart

Op onderstaande kaart kan je de gedetailleerde route terugvinden, inclusief tussenstops. Hou er wel rekening mee dat er tijdens de winter enkele wegen afgesloten kunnen zijn, waardoor Google soms een andere route berekent dan wij tijdens de zomer gereden hebben.

Super 8 hotel Sheridan Wyoming

Na een sober ontbijt laadden we onze koffers in en vertrokken we richting Cody. Binnen enkele minuten reden we al terug op de I-90 die we volgden tot Ranchester. Daar namen we de afrit en volgden de US-14 W richting Yellowstone & Teton National Parks.

US-14 Route naar Yellowstone National Park

De US-14 bracht ons al vrij snel op hoogte waardoor we een prachtig uitzicht hadden over de omgeving.

Route door Bighorn National Forest

Het landschap deed me zelfs een beetje denken aan Zuid-Duitsland.

Bighorn National Forest

We reden haast alleen op deze weg, die ons met het nodige bochtenwerk door de heuvels loodste. Slechts heel sporadisch kwamen we een auto of motor tegen.

Road trip door Wyoming

Wanneer we even halt hielden om van het landschap te genieten was het er muisstil. Soms reden we tientallen kilometers zonder ook maar iets of iemand te zien. Natuur, natuur en nog eens natuur.

US-14 Bighorn National Forest

Omdat we ’s morgens niet veel gegeten hadden, kregen we al vrij snel terug honger. Daarom besloten we om bij het eerste restaurant dat we tegen zouden komen (terug) te gaan ontbijten. De Arrowhead Lodge kwamen we als eerste tegen, maar de vriendelijke uitbater liet ons weten dat er geen ontbijt was. De kok zou pas rond de middag komen, maar we hadden helaas teveel honger om daarop te wachten.

Arrowhead Lodge

Volgens de eigenaar zou er niet veel verder nog een lodge liggen waar wel ontbijt te verkrijgen was. We volgden zijn aanwijzingen en nog geen 10 minuten later parkeerden we onze Jeep al voor de Bears Den Bar & Lounge.

Bear Lodge Bighorn Forest

Na een heerlijk ontbijt in deze gezellige bar reden we verder richting Cody. Onderweg genoten we van de prachtige landschappen die aan ons voorbij gleden.

Route door Bighorn National Forest

Na een 30-tal kilometer kwamen we een bord tegen waarop te lezen stond: “Shell Falls Interpretive Site – Bighorn National Forest“. Hier hielden we even halt om er eens een kijkje te gaan nemen. Meer info over deze waterval lees je in deze post over de Shell Falls.

Shell Falls Wyoming

US-14 W

Na een leuk bezoek, waar we trouwens tientallen Kolibries hebben kunnen spotten, reden we verder over de US-14.

US-14 West Wyoming

Onderweg was het puur genieten van de landschappen.

Route naar Cody via Bighorn

Eenmaal we de bergachtige omgeving van het Bighorn National Forest verlaten hadden sloeg het weer om. De blauwe lucht moest plaats maken voor een wolkendek, dat naarmate we Cody naderden, steeds dikker werd.

US-14 Wyoming

Onderweg kregen we enkele regenbuien over ons. Ook de temperatuur was gevoelig gedaald toen we in Cody uitstapten.

Cody Wyoming Rodeo

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)