Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverslag Yellowstone dag 4

Reisverslag Yellowstone

Ondertussen is het al onze vierde dag in het legendarische Yellowstone National Park en we hebben ons nog geen seconde verveeld.  Ook vandaag hebben we weer enkele mooie bezienswaardigheden op het programma staan.   Zo rijden we bijvoorbeeld naar de Lower and Upper Falls, de Grand Canyon of the Yellowstone.  Verder gaan het Norris Geyser Basin wat uitgebreider verkennen na ons bezoekje aan de Ranger Talk gisteren.

Dieren in Yellowstone

Bij de ingang van het park zagen we ‘wildlife’ langs de rivier lopen.  Heel wat toeristen hielden halt om de kuddes te bewonderen, maar wij hielden het bij een fotootje op afstand.  We hadden in het Custer State Park al heel wat dieren gezien en wilden vooral enkele mooie wandelingen gaan maken vandaag.

Grand Prismatic Spring

Voor we naar de Yellowstone Falls reden maakten we eerst nog een ommetje langs de Grand Prismatic Spring.  We waren hier al geweest tijdens onze tweede dag in Yellowstone, maar hoopten dat er ’s morgens wat minder volk zou zijn.  We hadden geluk!  We moesten haast niet aanschuiven om een parkeerplaatsje te kunnen bemachtigen.

Een oude bus in Yellowstone

Op de parking stond er een mooie oldtimer bus te schitteren in het zonnetje.  Deze had zojuist een lading toeristen afgeladen, die juist zoals ons de Grand Prismatic Spring gingen bezoeken.  Het was merkbaar rustiger op de houten wandelpaden, maar we waren er zeker niet alleen.  Volgens mij moet je vlak na zonsopgang komen om hier in alle rust van dit wonder der natuur te kunnen genieten.

Wandelpad tussen de geisers en warmwaterbronnen

Ondanks we er voor de 2de keer wandelden waren nog steeds onder de indruk van de betoverende omgeving.  Het gevoel dat je ervaart wanneer je door de waterdampen loopt zal ik nooit vergeten.  Ook de geuren die er bij hoorden kan ik me nog steeds voor de geest halen.

Excelsior Geyser Crater

Yellowstone Junior Ranger

Onze dochter was tijdens de wandeling nog volop bezig met een aantal vragen uit het Junior Ranger Book in te vullen.  Vandaag zouden we haar badge gaan afhalen, maar eerst moest ze nog enkele opdrachten invullen.  Een aantal vragen ging over de kleuren van de Grand Prismatic Spring.  De kleur hangt namelijk af van de temperatuur en de bacteriën die er leven.  En waar kan je dit nu best leren dan wanneer je langs zo’n warmwaterbron staat?

Grand Prismatic Spring

Nog even poseren tussen de prachtige kleuren voor we terug naar onze Jeep wandelden.  Wanneer je ooit het geluk hebt om Yellowstone te bezoek moet dit zeker op je To-do lijstje staan!

Brink Of The Lower Falls

Toen we naar onze volgende bestemming vertrokken begon het al terug druk te worden op de parking van de Grand Prismatic Spring.  We reden naar de Yellowstone watervallen, waar we een wandeling maakten naar de Brink of the Lower Falls.

Yellowstone watervallen wandeling

Waterval

Vanaf de parking stonden er enkele wandelingen aangegeven.  We besloten het wandelpad ‘Lower Fall’s Brink’ te volgen.  Volgens de wegwijzer was het slechts 3/8 mijl, maar wel een hoogteverschil van zo’n 600 voet.  We namen voldoende drinken en wat eten mee in onze rugzak.  De afdaling zou geen enkel probleem vormen, maar nadien terug klimmen tijdens deze warme dag zou wel wat zwaarder kunnen worden.

Wandeling naar Upper Falls of the Yellowstone

Het mooie wandelpad bracht ons met heel wat bochten en mooie uitzichtpunten tot aan de plaats waar de Yellowstone Rivier naar beneden bulderde.  Het was echt indrukwekkend om op dit plekje te staan.

Upper Falls of the Yellowstone

Terwijl ik wat foto’s aan video’s aan het maken was kon onze dochter nog enkele vragen uit het Junior Ranger Book beantwoorden.

Met kinderen naar Yellowstone

Een van de vragen in het boek ging over de kleuren van de rotsen en de geuren die je er kon waarnemen.  We namen met ons drieën plaats op het bankje, sloten onze ogen en genoten van de frisse lucht met de geur van dennenbossen.  Door onze ogen te sluiten viel ook het geluid van de waterval enorm op.  Het is echt een enorme kracht waarmee het water naar beneden valt!

Canyon Yellowstone

Nog helemaal onder de indruk van dit natuurgeweld wandelden we terug naar onze Jeep.  Ondanks het een stevig klimmetje was verliep de wandeling vlot.  Meestal liepen we in de schaduw waardoor we weinig last hadden van de warmte.

Parking Yellowstone Canyon

We reden een beetje verder tot we een ‘lookout point’ tegen kwamen.  Hier konden we de waterval waar we zojuist geweest waren vanaf een ander punt bekijken.

Lookout Point

Het was bijna niet te geloven dat we nog geen uur geleden vlakbij deze waterval stonden.  Als je goed keek zag je mensen staan op de plaats waar we geweest waren.  Dan besef je pas hoe gigantisch groot deze waterval is!

Yellowstone waterval

Vakantievideo

De ideale locatie om een scène voor onze vakantievideo te filmen.  Dit jaar hadden we voor de eerste keer een actioncam meegenomen tijdens onze rondreis.  Zodra ons reisverslag klaar is kunnen we beginnen met het sorteren en monteren van de meer dan 700 videofragmenten!

Yellowstone Upper Falls Canyon

The Grand Canyon of The Yellowstone

Je kan deze Canyon uiteraard niet vergelijken met de Grand Canyon, maar het is toch best wel indrukwekkend om in het echt te zien.  Vooral de mooie kleuren zullen me altijd bijblijven.

The Grand Canyon of the Yellowstone bord

The Grand Canyon of the Yellowstone - mooie kleuren

Na een tijdje genoten te hebben van het mooie uitzicht wandelden we terug naar onze Jeep.  We waren stilletjes honger aan het krijgen en besloten iets te gaan eten in het Canyon Visitor Education Center.  In het korte filmpje hoor je onze dochter haar fluitje testen om de beren op afstand te houden…  ;-)

Canyon Visitor Education Center

Het was aardig druk op de parking van dit Visitor Center.  Voor we het restaurant opzochten gingen we nog iets heel belangrijks doen.  Onze dochter had alle opdrachten in het Junior Ranger Book klaar en nu was het moment aangebroken om haar ‘examen’ en eed af te leggen.

De Ranger van dienst controleerde nauwkeurig alle antwoorden en opdrachten die ze had moeten uitvoeren.  Hij stelde een paar vragen en uiteindelijk was het zover.  Alles was correct en ze mocht de Ranger eed afleggen.  Vanaf nu is ze een Yellowstone Junior Ranger!

canyon-visitor-education-center

Tijd om onze Junior Ranger te vieren met een lekker cheeseburger in de Canyon Lodge Cafetaria.

Restaurant Yellowstone Park

Yellowstone Huckleberry Jam

Langs het restaurant was er een General Store, waar je de typische ‘Huckleberry’ producten kan kopen.  Het zag er allemaal best wel lekker uit, maar helaas hadden we te weinig ruimte in onze koffers om veel mee te nemen.

Huckleberry producten

We kochten nog enkele souvenirs in de General Store en vervolgens reden we naar het Norris Geyser Basin.  We waren er gisteren ook al even geweest, maar nu hadden we meer tijd.  Ik had er tijdens ons laatste bezoek een prachtig wandelpad gezien dat ik heel graag eens wilde volgen.

Norris Geyser Basin

Nadat we onze Jeep geparkeerd hadden wandelden we via het Norris Geyser Basin Museum naar het lager gelegen Norris Geyser Basin.  Dit was echt wel een bijzonder plekje met de witte ondergrond en helderblauwe warmwaterbronnen.  De witte stapelwolken met een hemelsblauwe achtergrond maakten het geheel tot een sprookjesachtig mooi decor.

Porcelain Basin

Dit wandelpad had voor mij nog kilometers verder mogen lopen zodat ik nog uren kon genieten van de bijzondere landschappen!  Waar ik ook keek, iedere invalshoek gaf me spontaan een ‘wow-gevoel’.

Crackling Lake

360° foto

Het was voor mij heel duidelijk dat ik eenmaal terug thuis heimwee zou krijgen naar deze locatie en dit moment.   Daarom besloot ik op deze locatie ook een “360° Photosphere” te maken met de Google Streetview App.  Zo kan ik altijd nog eens virtueel rondom me kijken op deze locatie en een beetje nagenieten.

Ondanks ik hier nog had willen blijven was het ondertussen tijd om verder te rijden.  We wilden nog een bezoek brengen aan Artist’s Paintpots voor we terug naar ons hotel gingen.  Vandaag wilden we namelijk iets vroeger naar het hotel omdat we onze kleren nog wilden wassen.  Morgen vertrokken we naar onze volgende bestemming en hadden een vrij druk programma.

Wandelpad Norris Geyser

Artist’s Paintpots Trail

Zoals gezegd reden we tot de parking bij Artist’s Paintpots waar we onze Jeep parkeerden.  We volgden het Artist’s Paintpots Trail tussen het groen.

Wandelen in het mooie Yellowstone

De natuur was er prachtig, maar we hadden vandaag al zoveel mooie dingen gezien dat het er allemaal ‘gewoon’ uit zag.

Artist Paintpots Yellowstone

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)