Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverslag Yellowstone – dag 3

Wandelpad Upper Terraces

Goedemorgen!  Ook vandaag werden we weer wakker met een stralend zonnetje.  We gingen meteen ontbijten zodat we zo snel mogelijk aan onze dag konden beginnen.  Na 3 dagen begonnen we ons al een beetje thuis te voelen in de ontbijtruimte van het hotel.

Ontbijten in Days Inn West Yellowstone

Vandaag stond Mammoth Hot Springs op het programma.  Een rit van zo’n 80 kilometer of zo’n 80 minuten rijden richting het noordwesten van het park.

Roaring Mountain

Onderweg werd onze aandacht getrokken door een ‘dampende berg’.  We hielden even halt aan deze ‘Roaring Mountain‘.  De buitenlucht was nog heerlijk fris.  In combinatie met de zon, die al heel wat warmte gaf, was het gewoon heerlijk om op dit plekje te staan.

Roaring Mountain Yellowstone Park

Enkele foto’s en filmpjes later reden we verder richting Mammoth Hot Springs.  Na een vlotte rit, met enkel een beetje vertraging door wat wegwerkzaamheden, parkeerden we onze Jeep op de parking langs de ‘Upper Terrace Loop Drive’.  Voor we aan onze wandeling begonnen nog even wat banaan met choco eten…

Picknicken in Mammoth Hots Springs

Mammoth Hot Springs – Upper Terraces

Vanaf de eerste meter liepen we in prachtig landschap.  Zoals op heel wat andere plaatsen in Yellowstone heb je ook hier soms het gevoel op een andere wereld rond te lopen.

Wandelpad Upper Terraces

De landschappen zijn er echt uniek en bijna niet te omschrijven.  Zelfs op foto kan je de schoonheid van dit natuurpark haast niet vastleggen.

Upper terrace Mammoth Hot Springs

We volgden het houten wandelpad langs de upper terraces door een verlaten landschap met verkalkte bomen.

Upper-terraces Yellowstone

De zon reflecteerde op de witte ondergrond.  Een zonnebril komt hier dus wel goed van pas.

mammoth-hot-springs

We volgende het wandelpad vanaf de parking langs de Upper Terrace Loop Drive tot aan het eindpunt op de kaart hieronder.  Aan het einde van de trap heb je dit uitzicht.

Upper Terrace

Lower Terraces Area

Nog helemaal onder de indruk van dit prachtig stukje natuur wandelden we terug naar onze Jeep.  Nu volgden we het wandelpad richting de lower terraces area.

lower-terraces-area

Wandeling door het prachtige lower-terraces-area

Het houten wandelpad bracht ons langs geweldig mooie plekjes.  We waren ondertussen al heel wat hoogtemeters gedaald en niet meer zo ver van Mammoth Hot Springs.  We konden gerust verder wandelen tot het centrum, maar we besloten om toch terug naar de auto te stappen.

lower-terraces-area-foto Nina en Frederik

Upper Terraces Loop – Snow Pond

Een stevig klimmetje later kwamen we terug aan onze jeep.  We hadden ondertussen goed honger gekregen en vertrokken naar Mammoth Hot Springs.  We volgden de Upper Terrace Loop Drive tot aan het beginpunt.  Zoals de naam het al aangeeft is dit een eenrichtingsbaan die je langs enkele mooie plekjes brengt zoals deze ‘Snow Pond‘.

Upper terraces loop drive

Mammoth Terrace Grill

Na een mooie rit parkeerden we onze Jeep in de buurt van de Terrace Grill in Mammoth Hot Springs.

Mammoth Hot Springs Restaurant

We hadden enorm honger gekregen van het wandelen in de frisse buitenlucht.

terrace-grill-mammoth-hot-springs

De lekkere broodjes en cheeseburger gingen er vlot in.  Er was zelfs nog plaats voor een ijsje!  Maar goed dat we slechts een ‘bolletje’ gevraagd hadden, want dit waren Amerikaanse porties!

We wandelden richting de Liberty Cap, Dormant Hot Spring Cone.  Onderweg kwamen we deze dieren tegen.  Ze lagen rustig te genieten op het gazon.

Dieren in Yellowstone

Even voorbij deze slapende hot spring werden we getrakteerd op dit geweldige uitzicht.  In het echt is het nog 100 keer mooier dan ik op foto kon vastleggen!  We waren helemaal onder de indruk van deze terrassen in verschillende kleuren.

Lower Terraces Mammoth Hot Springs Yellowstone National Park

We bleven hier een hele tijd staan om te genieten van al dat moois.  Yellowstone was nog mooier dan ik had durven dromen!

Heel wat foto’s later wandelden we nog langs het visitor center van Mammoth Hot Springs.  Vervolgens reden we terug richting het hotel.

visitor-center-mammoth-hot-springs

Onderweg was het weer genieten van de landschappen.

Route Yellowstone - Mammoth Hot Springs

Soms hadden we even het gevoel in Oostenrijk of Zwitserland te rijden.

Reisverslag Yellowstone National Park

Norris Geyser Basin Museum

Zoals je reeds kon lezen volgde onze dochter het Junior Ranger Program van Yellowstone National Park.  Eén van de opdrachten die ze nog op haar lijstje had staan was het bijwonen van een ‘ranger talk’.  We hadden in het Yellowstone krantje gelezen dat er vandaag zo’n ranger talk was bij het Norris Geyser Basin Museum.  Daarom hielden we op de terugweg halt bij het druk bezochte Norris Geyser Basin.

Norris Museum Yellowstone NP

Ranger Talk

We hadden geluk!  5 minuten voor de Ranger begon te vertellen namen we plaats op het bankje, juist op tijd.  Zijn verhaal ging over de wilde dieren van Yellowstone en in het bijzonder over de Coyote.  We kregen heel wat interessante informatie en spannende verhalen over de Coyotes in Amerika.

Ranger Talk - Junior Ranger Program

Tijdens de Ranger talk kregen we heel wat antwoorden op de vragen in het Junior Ranger boekje.  We maakten er uiteraard dankbaar gebruik van om deze onmiddellijk te beantwoorden in het boekje.  Zelfs voor papa en mama was het een leerrijk moment.

Norris Museum Ranger boekje invullen

Zodra de Ranger zijn verhaal gedaan had lieten we nog even een handtekening plaatsen als bewijs dat we een Ranger talk bijgewoond hadden.

Norris Geyser Basin

We bedankten de Ranger voor het leuke verhaal en beslisten nog een korte wandeling door het Norris Geyser Basis te maken.

Norris Geyser Basin Yellowstone

Ik val misschien in herhaling, maar ook hier was het geweldig mooi!  Als je maar beperkte tijd hebt om Yellowstone NP te verkennen, dan zou ik dit toch zeker op je lijstje plaatsen.

Norris Geyser Basin - bankje

Na een mooie wandeling door het Norris Geyser Basin slenterden we terug naar onze Jeep.  Ik schrijf inderdaad slenteren omdat we een beetje moe waren.  We hadden vandaag weer gigantisch mooie dingen gezien en we hielden het vandaag voor bekeken.

Mooie routes onderweg

We reden terug naar ons hotel dat juist achter de grens tussen Wyoming en Montana lag.

yellowstone-boundary

Zodra we onze Jeep geparkeerd hadden op de binnenplaats van het hotel hielden we een half uurtje platte rust op onze hotelkamer.  Daarna zijn we nog even gaan zwemmen en vervolgens wat souvenirs gaan jagen in het stadje.

Hotel Days Inn West Yellowstone

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)