Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverslag van Jackson Hole naar Vernal

Uitchecken in Jackson Hole Lodge

Vandaag werden we wakker met alweer een stralend zonnetje.  De lucht was nog een beetje fris, maar de zon was al lekker warm.  Waarschijnlijk een van de laatste keren dat we tijdens deze vakantie nog eens frisse berglucht gaan kunnen inademen.  Vanaf nu gaan we extreme temperaturen tegemoet als we de weersvoorspellingen mogen geloven.

Reisverslag Jackson Hole

Jackson Hole Lodge

Het zwembad van onze Lodge lag er heel uitnodigend bij, maar helaas hadden we geen tijd om nog te genieten van een frisse duik.  Een dagje extra in Jackson Hole was zeker welkom geweest, want het was hier best wel fijn vertoeven.  Voor we naar Vernal vertrokken gingen we nog even naar het centrum om wat souvenirs te kopen en een laatste keer te genieten van dit leuke stadje.

Winkelen in Jackson Hole

Op naar de volgende bestemming

Een uurtje later waren we terug in het hotel en was het tijd om de koffers in onze Jeep te laden.  Nu moesten we enkel nog uitchecken en waren we helemaal klaar om naar onze volgende bestemming te rijden.

Jackson Hole Lodge

Vandaag hadden we geen reden om vroeg te vertrekken, want deze rit van 460 km was eigenlijk het enige wat er op ons programma stond.  Onderweg waren er zo goed als geen noemenswaardige bezienswaardigheden.  Dus lekker relaxed en gewoon genieten van de landschappen onderweg.

Ook hier zagen we maar heel sporadisch een tegenligger wanneer we over de wegen reden.

Route van Jackson Hole naar Vernal

Brievenbussen

Op de meest verlaten plekjes zagen we soms bosjes brievenbussen staan, zoals op onderstaande foto.

Amerikaanse brievenbussen

Kilometer na kilometer gleden de landschappen aan ons voorbij.  Iedere keer opnieuw blijven we onder de indruk hoe uitgestrekt de Verenigde Staten wel niet zijn!  We begonnen een beetje honger te krijgen en besloten om aan het eerst volgende restaurantje dat we tegen zouden komen te stoppen.  Sinds ons vertrek in Jackson Hole hadden we er nog niet veel gezien.

Daniels Junction Foodmart

Een half uurtje verlaten landschappen later zagen we langs de weg een bordje staan.   Enkele miles verder zou er een foodmart met restaurant & bar liggen.  Al was het restaurant niet geopend, dan konden we tenminste wat eten en drinken kopen om te picknicken.

We parkeerden onze Jeep voor de deur en gingen een kijkje nemen in de foodmart.  Ook het restaurant aan de achterzijde van de winkel bleek open te zijn.

We kochten nog een chips voor onderweg en gingen vervolgens naar het restaurant.  Er was ook een terrasje, maar er stond een stevige (warme) wind, waardoor we toch maar besloten om voor een plekje binnen te kiezen.

Daniels Junction Foodmart
11072 Highways 189, Daniel, WY 83115, Verenigde Staten
thedanieljunction.com

Nooit gedacht dat we op zo’n verlaten locatie zo’n leuk en verzorgd restaurantje zouden ontdekken!  Er was een gezellige bar en ook het restaurant was mooi ingericht.

Daniels Junction Bar

Er stonden heel wat gerechten op de kaart.  Ik koos voor een heerlijke sappige cheeseburger met verse frietjes.

Cheeseburger

Leuke details in het interieur.

Daniel Junction Restaurant

Een uur later reden we met een volle buik verder richting Vernal.  Later bleek dat we er goed aan gedaan hadden om te lunchen in Daniels Junction Foodmart.  De volgende uren zouden we onderweg zo goed als niets meer tegenkomen.  De foto’s en video’s hieronder geven je een idee door welke desolaat landschap we aan het rijden waren.

Naarmate we Vernal naderden werd het heuvelachtiger en lieten we de  kaarsrechte wegen achter ons.

Route naar Vernal

Slechts heel sporadisch kwamen we een tegenligger tegen.  Op een paar boerderijen na waren er onderweg geen huizen of dorpjes te bespeuren.  Je hoopt dan maar dat de GPS de juiste route aangeeft.

Route naar Dinosaur

Welcome to Utah

Na een hele tijd door bovenstaand landschap gereden te hebben zagen we de staatsgrens van Utah. Een teken dat we nog altijd in de juiste richting aan het rijden waren en onze bestemming naderden. Het bord dat ons welkom heette viel op door de grote dinosaurus op de voorgrond. Een voorsmaakje van wat ons morgen te wachten staat. Dan gaan we Dinosaur National Monument bezoeken.

Flaming Gorge Dam

We reden verder tot we aan een volgend herkenningspunt kwamen.  Toen ik onze route aan het uitstippelen was had ik gezien dat we langs een stuwdam zouden rijden.

We stopten even aan een uitkijkpunt waar we de stuwdam goed zagen liggen. Ze was niet zo indrukwekkend als Hoover Dam, maar toch mooi om eens gezien te hebben. Enkele foto’s later reden we verder. De weg die we moesten volgen liep over deze stuwdam.

Flaming Gorge Dam Overlook

Een ritje over Flaming Gorge Dam

Even meerijden over de Flaming Gorge Dam?  Start de video en rij virtueel over deze stuwdam in Utah.

Holiday Inn Express Vernal

Omstreeks 18:00u stopten we voor ons hotel.  Ondanks we slechts 460 kilometer gereden hadden waren we toch lang onderweg geweest.  Voornamelijk het laatste gedeelte van onze rit verliep vrij traag omwille van de kleine wegen door de heuvels.

Veel was er niet te doen in Vernal. Daarom besloten we om een uurtje te gaan zwemmen in het binnenzwembad van het hotel. Daarna hielden we even platte rust om vervolgens naar de Pizza Hut te rijden.

Holiday Inn Express Hotel & Suites Vernal

Holiday Inn Express Hotel & Suites Vernal room

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)