Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverslag Sedona

Sedona Red Rocks

Na een goede nachtrust werden we wakker met een stralend zonnetje! Het beloofde een snikhete dag te worden. Daarom kozen we ervoor om meteen na het ontbijt een wandeling te gaan maken. Dan konden we in de namiddag heerlijk relaxen aan het zwembad. Want met deze temperaturen was het voor ons haast niet te doen om lange wandelingen te maken.

Hotel met zwembad in Sedona

Aan de receptie hadden we een wandelkaartje gekregen. De vriendelijke bediende had ons een paar mooie wandelingen aangeduid op het kaartje. We besloten om naar Fay Canyon te rijden. We hadden foto’s van deze canyon gezien en het zag er echt wel bijzonder mooi uit.

We hadden ook graag de ‘Devils bridge’ bezocht, maar deze wandeling was toch een stukje langer.

Kaart met wandelingen in Sedona

Fay Canyon Trailhead Parking

Vanaf ons hotel in Sedona was het slechts 8 kilometer, of zo’n 10 minuutjes rijden tot Fay Canyon. Gedurende onze rit naar deze locatie kwamen we slechts een paar auto’s tegen. We parkeerden onze Jeep op de zo goed als lege parking en deden onze wandelschoenen aan. De zon brandde al hevig en de temperatuur was al aardig gestegen sinds we wakker waren.

We staken de straat over en volgden het ‘Fay Canyon Trail‘ dat ons langs dit bord van ‘Red Canyon Secret Mountain Wilderness‘ bracht.

Red Rock Secret Mountain

Fay Canyon Trail

De eerste meters van het wandelpad liepen door deze open vlakte, maar niet veel later liepen we een stukje door het struikgewas en een klein bos. In het bos werden we plots opgeschrokken door een kreet van onze dochter. “Een spin! Een heel grote spin papa!” riep ze. Wij waren ondertussen al enkele meter verder gewandeld en vertelden haar dat ze geen schrik moest hebben van een spinnetje.

Tarantula

Omdat ze als aan de grond genageld bleef staan, gingen we toch maar even een kijkje nemen. Wow! Dat was ook voor ons even verschieten. Op zo’n 20 cm van haar voet zat er een grote vogelspin, een echt prachtexemplaar. Je kent ze wel van in de dierentuin, maar wanneer je ze zomaar in de vrije natuur ziet lopen is het toch wel even schrikken.

Vogelspin in Amerika

De spin had echter meer schrik van ons en kroop niet veel later in haar holletje. Ik heb ze nog kunnen filmen, maar helaas niet van dichtbij. Wanneer je deze video in HD op je volledige scherm kijkt zie je ze het best.

Nog een beetje onder de indruk van onze eerste kennismaking met een Tarantula in de vrije natuur wandelden we verder over het mooie pad.

Wandelen in Sedona

Het Fay Canyon Trail kronkelde door het bos tot aan de voet van deze hoge, rode rotsen. Hier was er geen wandelpad meer, maar moesten we tussen de rotsen beginnen te klimmen.

Reisverslag Sedona

Het vervolg van het pad verliep op de manier zoals je in onderstaande video kan zien. Onze dochter had de ontmoeting met de Tarantula nog vers in haar geheugen en was heel waakzaam tijdens de verdere wandeling. Onder iedere steen of in ieder gat kon hier wel een andere vogelspin schuilen volgens haar!

We moesten deze klim in de vlakke zon doen en de temperatuur had de 30°C ondertussen al lang overschreden. Daarom maakten we dankbaar gebruik van het eerste plekje schaduw dat we tegenkwamen.

Wandelen in Sedona

Vanaf deze locatie hadden we een geweldig mooi uitzicht over de omgeving. We bleven er een tijdje zitten om te genieten van het panorama en wat af te koelen na het klimmetje. Maar goed dat we voldoende drinken bij hadden, want het was echt wel warm tussen deze rotsen.

Met kinderen in Sedona

Na onze rustpauze wandelden we verder de Fay Canyon in. Volgens de foto’s die we ’s morgens gezien hadden zouden er nog veel mooiere plekjes volgen. We wandelden tussen de cactussen door over het wandelpad, dat nog steeds bleef stijgen.

Kaktus in Sedona

Ondanks het steeds mooier werd besloten we na een tijdje om terug te keren. We moesten tenslotte nog het hele stuk terug en het zou de volgende uren zeker niet frisser worden. Ooit gaan we terug naar Sedona om alle mooie wandelingen in de omgeving te doen, dat staat vast. Maar dan kiezen we een periode dat het wat minder warm is.

Fay Canyon Sedona

Beer en Tarantula

Na onze kennismaking met de Tarantula kwamen we op de terugweg ook nog een beer tegen. Gelukkig niet op ons pad, maar toch op slechts een 15-tal meter naast ons hoorden we plots een geritsel in het struikgewas. De dames in mijn gezelschap hadden de beer naar ons zien kijken voor deze verdween in de struiken. Helaas was ik te laat om een foto te maken, want het ging allemaal zo snel. Een beetje verder kwamen we dit bord tegen:

Beren in Sedona

Nog helemaal onder de indruk van de prachtige natuur, de rust die deze plek uitstraalde, de tarantula langs onze voeten en de beer in de struiken, kwamen we terug bij de Jeep. Deze had enkele uren in de volle zon gestaan waardoor het ondertussen een snikhete oven was geworden!

Fay Canyon Sedona Trailhead

Eigenlijk hadden we op dit moment maar in één ding zin. Een frisse duik in het zwembad van ons hotel nemen! We reden terug naar het hotel, maar hadden na deze wandeling honger gekregen. Om geen tijd te verliezen besloten we maar een McDonald’s te bezoeken. We hadden echt geen zin om veel tijd te verliezen, want het zwembad was op ons aan het wachten.

McDonald’s Sedona

Toen we de McDonald’s in Sedona binnen stapten leek het wel alsof we in een diepvries stonden. Na enkele uren in de zon en warmte gewandeld te hebben was dit echt te koud voor ons. Daarom besloten we om onze menu op het terras op te eten. We hadden het volledige terras voor ons alleen, want blijkbaar was er niemand die de hitte wilde trotseren…

McDonald's Sedona

Relaxen aan het zwembad

Na onze ‘picknick’ op het snikhete terras van de McDonald’s reden we naar het hotel. Het was gewoonweg heerlijk om in het zwembad te kunnen plonsen! Tot onze grote verbazing hadden we het volledige zwembad voor ons alleen.

Sedona Real Inn and Suites
95 Arroyo Pinon Dr, Sedona, AZ 86336, Verenigde Staten
sedonareal.com
+1 928-282-1414

Sedona Real Inn and Suites pool

89Agave Cantina

Enkele uren later waren we helemaal opgekikkerd en was onze MC Fish al weer helemaal verteerd. Tijd om iets te gaan eten in Sedona. We reden naar het centrum en parkeerden onze Jeep langs de 89A. Toevallig zagen we een leuk Mexicaans restaurant liggen met de naam 89Agave, snap je het? ;-)

Na de meevaller in bij Que Pasa in Rapid City besloten we om nog eens Mexicaans te gaan eten.

254 AZ-89A, Sedona, AZ 86336
89agave.com
(928) 282-7200

Ook hier hadden we weer een goede keuze gemaakt! Het eten was heerlijk en er hing een geweldig vakantiesfeertje.

Mexican restaurant Sedona

89Agave Cantina

Sunset & thunderstorm

Tijdens het eten hadden we buiten al wat donkere wolken zien aankomen. Het was de bedoeling om na het eten nog naar een plekje te rijden waar we een mooie zonsondergang konden meemaken, maar dat zou vandaag niet meer lukken. Toen we uit het restaurant stapten zagen we deze kleurrijke lucht voor ons. De hemel had alle kleuren van geel tot paars en het was ondertussen ook goed aan het onweren in de verte.

We besloten dan maar om terug naar het hotel te rijden voor dit onweer boven ons hing. Toen we nog geen 5 minuten in het hotel waren begon het zwaar te onweren en viel de regen met bakken uit de lucht. Een uurtje later was alles over en vielen we meteen in slaap na een leuke maar vermoeiende dag.

Morgen gaan we met een gids de prachtige omgeving van Sedona verkennen.

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)