Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverslag Rocky Mountain National Park – Dag 2

Best Western Plus Denver inkomReisverslag Rocky Mountain NP- Dag 2

• Datum: 5 juli 2016
  • Plaats: Cheyenne
  • Route: 300 km
  • Hotel: Radisson Hotel Cheyenne
  • Weer: Bewolkt met opklaringen, 22°C

Best Western Plus Denver

Good morning Denver!  Na een goede nachtrust werd ik wakker omstreeks 9:00 AM.  Net te laat voor het ontbijt, want dit was maar tussen 6 en 9 uur ’s morgens.  Mijn kamergenoten waren nog vast aan het slapen, dus ik besloot om toch maar eens te gaan kijken of er nog wat ontbijt te versieren viel.  Ik had geluk en kon nog wat fruit en gebak verkrijgen en meenemen naar onze kamer.

Ontbijten op de kamer

Zodra de mooie slaapsters ontbeten hadden (die waren uiteraard blij dat ik nog iets had kunnen versieren) waren we klaar om te beginnen aan onze roadtrip.  Vandaag reden we via Estes Park en Rocky Mountain National Park naar Cheyenne.  Omdat we nog een beetje moe waren van de lange vlucht van Düsseldorf naar Denver besloten we het vandaag kalmpjes aan te doen.

Nadat we uitgecheckt hadden in het hotel laadden we de koffers in onze Jeep.  Het was lekker warm en het zonnetje straalde volop.  Vlakbij ons hotel was er een 7-Eleven, ideaal om nog even wat drank en eten te kopen voor onderweg.

Route Denver Rocky Mountain

Nu we voldoende eten en drank hadden voor onze eerste rit konden we vertrekken.  Vanuit ons hotel in Denver was het volgens de GPS zo’n 150 kilometer rijden tot het Bear Lake Trailhead, waar we een kort wandeltochtje rond Bear Lake zouden maken.

In de buurt van Denver was het een beetje druk, maar we konden vlot doorrijden.  Onderweg begonnen er mooie witte stapelwolken te verschijnen in de blauwe hemel.  Naarmate we de bergen naderden zagen we de wolken grijzer en donkerder worden.

Route naar Rocky Mountain NP

Estes Park

Na een vlotte rit over de snelweg en enkele kleinere (berg)wegen naderden we Estes Park.  Het was ons meteen duidelijk dat we ook hier weer verschillende dagen hadden kunnen blijven.  Maar we moesten ook deze vakantie weer keuzes maken en dit was gewoon maar een korte tussenstop richting Cheyenne.

Onderweg naar Rocky Mountain NP kwamen we nog langs een gezellig ‘straatje’ met heel wat winkeltjes, restaurantjes, BBQ tentjes, leuke terrasjes,…  Als we meer tijd hadden waren we daar beslist eens wat gaan rondslenteren om de sfeer op te snuiven.

East Elkhorn Avenue, Estes Park, CO 80517

We konden er helaas niet meteen parking vinden.  Daarom besloten we maar verder te rijden om geen tijd te verliezen.

Estes Park Colorado

Sundeck Restaurant – Estes Park

Niet veel later naderden we de ingang van Rocky Mountain National Park.  Voor we het park inreden zijn we eerst nog iets gaan eten in een leuk restaurantje in de buurt.  In het Visitor Center waren we namelijk te weten gekomen dat er in de buurt van Bear Lake geen eetgelegenheden waren.  We konden dus best iets eten voor we aan onze wandeling begonnen.

Sundeck Restaurant Moraine Ave Estes Park

We hadden een goede keuze gemaakt, want het eten was er heel lekker.

Sundeck Restaurant

915 Moraine Ave, Estes Park, CO 80517, Verenigde Staten
sundeckrestaurant.com

Rocky Mountain National Park

Een heerlijke hamburger met spek en een cheeseburger later stonden we voor de ingang van het Rocky Mountain National Park.

Reisverslag Rocky Mountain National Park

De wolken waren ondertussen nog grijzer geworden en er viel zelfs wat regen.  In de verte zagen we wat opklaringen die onze richting uit leken te komen.  Jammer voor de regen, maar we lieten het niet aan ons hart komen.

Ingang Rocky Mountain National Park

America the Beautiful Pass

Dit was het eerste nationale park van onze roadtrip.  Omdat we de volgende weken nog heel wat nationale parken zouden gaan bezoeken kochten we een ‘annual pass’.  Deze pas betaal je 80 dollar (in 2016) en je krijgt dan toegang tot alle nationale parken. Dit was voor ons een stuk voordeliger dan overal apart inkom te betalen.

Inkom Rocky Mountain National Park

Even betalen met Visa en een handtekening plaatsen op onze Annual Pass.  Vervolgens kregen we nog een plannetje van het park en we mochten binnen rijden.  De ranger liet ons weten dat de parking van Bear Lake volzet was en dat we best de Shuttle bus namen.

Bear Lake

Gezien Bear Lake onze eindbestemming was volgden we de raad van de ranger op en parkeerden we op onze Jeep op de Park & Ride.  Dit was een ruime parking waar om de 15 minuten een pendelbus stopte.

Shuttle bus Rocky Mountain National Park

We zaten zo goed als alleen op de bus en de vriendelijke chauffeur gaf ons onderweg wat uitleg en wees naar de verschillende bezienswaardigheden onderweg.  Nogmaals de bevestiging dat we minstens een week hadden moeten blijven om al die mooie wandeltochten te kunnen maken.  Na een bochtige rit stopten we op de parking van Bear Lake Trailhead.

Bear Lake Nature Trail

De wandeling rond het sprookjesachtig mooie Bear Lake bleek slechts 3250 feet (zo’n 990 meter) te zijn.

Bear Lake Nature Trail feet

Tijdens ons wandelingetje hielden we regelmatig halt om wat foto’s te maken of gewoon wat te genieten van de uitzichten.  Het zonnetje kwam soms al tussen de wolken piepen en de opklaringen werden steeds groter.

Bear Lake Colorado

Deze wandeling rond Bear Lake was echt genieten voor ons!  Het was er zo mooi dat we samen besloten om nog een wandelingetje te doen.  We zagen een wegwijzer staan en volgden het pad naar Nymph Lake.  Een ranger had in het Visitor Center enkele mooie locaties gemarkeerd en dit was er eentje van.

Nymph Lake

Het zonnetje begon steeds meer te schijnen en we kregen het zelfs warm tijdens de wandeling.  We waanden ons soms in Oostenrijk, alleen kregen we onderweg geen ‘Gruss Gott’ te horen maar een vriendelijke ‘How are you doing’.

Wandelpad Nymph Lake

Onze wandeling begon aan deze mooie houten wegwijzer.  We hadden ongelooflijk graag ook naar al de andere plaatsen gewandeld.  Wanneer we met andere wandelaars spraken kregen we te horen hoe mooi het overal wel niet was.

Wij wandelden dus tot het geweldig mooie Nymph Lake, maar als we meer tijd hadden waren we zeker verder gewandeld naar Dream Lake, Emerald Lake en Lake Haiyaha.

Nymph Lake

Na een leuke wandeling zagen we het bergmeertje met waterlelies voor ons opduiken.  Omdat ik dit ‘WOW-moment’ met de lezers van deze site wilde delen heb ik de laatste meters gefilmd met mijn Gopro camera.  Je kan dus ‘live’ meewandelen met ons.

Ik was helemaal onder de indruk van de rust die deze plek uitstraalde.  Alles was er zo mooi dat je er stil van werd.  We hebben ons even op een bankje gezet en genoten van het uitzicht.  De wolken waren bijna volledig verdwenen waardoor alles er nog sprookjesachtiger uit zag.

Voor we aan de terugtocht begonnen maakte ik nog een ‘Googlesphere’, een interactieve 360° foto welke je ook op Google Maps kan terugvinden.  Dankzij deze foto kan je zelf even meegenieten van de omgeving.  Als je volledig rond navigeert kan je het bankje zien waarop we genoten hebben van dit magische plekje in Colorado.

Op de terugweg zagen we nog een schattig eekhoorntje.

Eekhoorn Rocky Mountain NP

Park & Ride

Het shuttlebusje bracht ons terug naar de parking waar we onze auto geparkeerd hadden.  Zoals je kan zien was het ondertussen volledig opgeklaard.  Met spijt in ons hart moesten we dit nationale park achter ons laten.  Het was ondertussen al laat geworden en we hadden nog een rit van zo’n 150 kilometer voor de boeg.

Park and Ride Bear Lake

Klaar voor het laatste gedeelte van onze rit naar Cheyenne.

Jeep rondreis Amerika

US 34

We moesten tot aan de uitgang van Rocky Mountain NP dezelfde weg terug volgen.  Ter hoogte van het Estes Park Visitor Center namen we nu de US 34 in plaats van de US 36 via welke we gekomen waren.  Deze bochtige weg bracht ons langs idyllische plekjes met mooie vakantiehuizen en lodges.

Onze gemiddelde snelheid lag helemaal niet hoog door de vele bochten en snelheidsbeperkingen.  Op zich helemaal niet erg omdat we konden genieten van de mooie landschappen, maar we waren toch wel een beetje moe.  De lange dag die we gisteren beleefden hing nog in onze kleren.  Tegen we op de snelweg reden (I 25) begon het al een beetje te schemeren.

We reden nog even door een onweerszone, maar gelukkig konden we deze achte ons laten voor we in Cheyenne waren.

Route van Rocky Mountain naar Cheyenne via Interstate I 25

In de spiegel hierboven zie je de onweerslucht die we achter ons lieten tijden de rit naar Cheyenne.

In de spiegel hieronder zie je 3 gelukkige vakantiegangers die juist aan een geweldig mooie rondreis door Amerika begonnen zijn.

Roadtrip Amerika

Radisson Hotel Cheyenne

Het was bijna donker toen we stopten op de parking van ons hotel.  We lagen niet ver van de snelweg, gemakkelijk om morgen terug snel te kunnen vertrekken.  Nadat we ingecheckt waren plaatsten we onze koffers op de kamer en gingen we iets eten in het restaurant van het hotel.

Wil je een kijkje nemen in onze kamer?  Wandel dan gerust even mee naar binnen!

We hadden niets aan te merken op onze hotelkamer.  Deze was heel proper en best wel OK zoals je op de video kan zien.  Het restaurant van het hotel vonden we een beetje minder.  Niet zozeer omwille van het eten (de spaghetti was best wel lekker), maar we vonden het niet zo gezellig en ook de airco stond veel te koud voor ons.  Maar misschien hadden we dit gevoel ook doordat we zo moe waren.

Het hotel lag in ieder geval ideaal op onze route en een volgende keer zou ik het waarschijnlijk opnieuw boeken.  Het was tenslotte alleen maar om te slapen en dat hebben we er heel goed gedaan na een onvergetelijke dag in Rocky Mountain National Park.

Rocky Mountain Oysters

We hadden grote honger, maar we kozen dus toch maar voor de spaghetti met meatballs in plaats van de Rocky Mountain Oysters.  Heb jij deze delicatesse uit Colorado wel al eens gegeten?  Dan mag je ons altijd laten weten of ze lekker waren.

Rocky Mountain Oysters eten

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)