Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverslag helikoptervlucht Grand Canyon en Route 66

Helikoptervlucht Grand Canyon ervaringenReisverslag helikoptervlucht Grand Canyon

Na de mooie zonsondergang bij Hopi Point gisteren moesten we vandaag vroeg uit de veren. We hadden namelijk een helikoptervlucht over de Grand Canyon geboekt. Onze vlucht vertrok om 7:55 AM en we moesten een half uur op voorhand inchecken. Het was vanaf de Yavapai Lodge zo’n 15 minuutjes rijden tot de luchthaven.

Onderweg was het nog heel rustig op de baan. Op een aantal vroege wandelaars na zagen we nog niet veel beweging in het park. We hadden gehoopt tijdens onze rit wat ‘wildlife’ te kunnen spotten, maar op een paar edelherten na was het ook in de bossen nog vrij rustig.

North Canyon Tour

We kozen voor de ‘North Canyon Tour‘ bij Papillon Helicopters, een vlucht van zo’n half uurtje over de Grand Canyon.

Papillon Grand Canyon Helicopters

Na een kort en vlot ritje parkeerden we onze Jeep op de parking van de luchthaven. Hier waren er al wat meer mensen te bespeuren dan in Grand Canyon Village, maar van een drukte kon je helemaal nog niet spreken.

3568 Airport Rd
Grand Canyon Village, AZ 86023
papillon.com
+1 928-638-2419

We wandelden naar de ingang waar we ons aanmeldden bij de vriendelijke receptionist.

Luchthaven Grand Canyon

Tijdens het inchecken, dat heel vlot verliep, moesten we ons ook laten wegen. Zo konden ze ons op basis van ons gewicht plaatsen toekennen in de helikopter. Kwestie van een beetje het gewicht te verdelen veronderstel ik.

Gewicht verdelen helikoptervlucht

Safety Briefing Room

Vervolgens kregen we nog een korte video te zien in de ‘safety briefing room’.

Na de korte video met veiligheidsinstructies mochten we naar buiten. Daar zagen we verschillende helikopters klaar staan. Blijkbaar waren we niet de enige die om 7:55 zouden vertrekken.  De piloten waren de laatste checks aan het uitvoeren en we hoorden de motoren vervolgens opstarten.

We mochten alvast plaatsnemen bij poortje nr 1.

Helikoptervluchten Grand Canyon

vertrekplaats Helicopters Grand Canyon

Binnen een 5-tal minuten zou onze vlucht over de Grand Canyon vertrekken, spannend! Het weer viel in ieder geval goed mee. Het was wel nog een beetje bewolkt, maar wel windstil. Naar het schijnt kan het tijdens de namiddag nogal winderig zijn boven de Grand Canyon, waardoor je vlucht soms wat minder rustig verloopt.

Met de helikopter over Grand Canyon

Dan was het eindelijk zover! We mochten naar de helikopter wandelen. We hadden na het inchecken tickets gekregen en op basis van de nummer die er op stond kregen we een plaats toegewezen. Vlieg je mee met ons?

Helikopter

Tijdens het eerste gedeelte van onze vlucht vlogen we over de bossen waar we een uurtje geleden zelf gereden hadden. De piloot vertelde ons dat er kans was dat we beren zouden zien lopen. We hadden in ieder geval een goed zicht vanuit de heli en je kon inderdaad heel goed tussen de bomen door kijken. We zagen wel wat dieren wegrennen door het geluid van de helikopter, maar helaas geen beren te bespeuren. Het zal bij onze korte ontmoeting met een beer in Sedona blijven.

Na een onvergetelijke vlucht over de Grand Canyon landden we veilig op de plaats waar we een half uurtje geleden vertrokken waren. Tijd om terug naar de Yavapai Lodge te rijden. We moesten nog ontbijten en onze koffers nog van de kamer halen.

Ontbijten in Grand Canyon Village

Maar voor we onze koffers gingen halen stopten we eerst nog voor een stevig ontbijt in het Yavapai Lodge Restaurant. We waren ’s morgens zonder te eten vertrokken en hadden ondertussen uiteraard goed honger gekregen.

Yavapai Lodge

Een ontbijt (met heel wat spekjes) later was het tijd om onze koffers op te halen en uit te checken aan de receptie van de Lodge.

Koffers inladen ging ondertussen al heel vlot. Elke koffer had een vast plekje zodat alles perfect paste. Plan je ook een roadtrip door Amerika? Dan kan ik je alleen maar adviseren om niet te veel mee te sleuren. Je moet bijna dagelijks je bagage in- en uitladen!

Met een volgeladen auto reden we nog even langs het Grand Canyon Visitor Center.

Grand Canyon Visitor Center

Onze dochter moest nog even langs om haar Junior Ranger badge te verzilveren. Maar eerst had ze nog een laatste opdracht uit te voeren: een korte documentaire over Grand Canyon National Park bekijken en vervolgens nog enkele vragen over deze film beantwoorden.

Ondertussen maakte ik gebruik van deze tijd om nog een laatste keer over het ‘Rim Trail’ te wandelen en wat foto’s te maken.

Reisverslag Grand Canyon

Junior Ranger Grand Canyon

En dan was het eindelijk zover! Onze dochter was nu ook Junior Ranger in het Grand Canyon National Park. Haar Ranger hoedje hing na een geweldige roadtrip helemaal vol met badges van de nationale parken die we tijdens deze rondreis bezochten.

Nu was het tijd om naar Las Vegas te vertrekken, de laatste bestemming van deze rondreis. Maar eerst zouden we onderweg nog even halt houden in Seligman. Tijdens een rit over de Historic Route 66 in 2014 hebben we daar een leuke plek gevonden waar ze lekkere hamburgers hebben.

Omdat deze hamburgertent vlakbij een afrit van de Interstate 40 ligt besloten om daar terug te gaan lunchen.

Route naar Seligman

Delgadillos Snow Cap

Onze rit tot Seligman verliep heel vlot. Er was weinig verkeer op de I-40 waardoor het heel relaxed rijden was. We parkeerden onze Jeep voor de deur van Delgadillos Snow Cap. En bestelden enkele burgers met frietjes aan de grappige eigenaar.

DELGADILLOS SNOW CAP

Muur met naamkaartjes in Seligman

We aten onze hamburgers op dit terras, dat perfect als decor voor zo’n Amerikaanse roadmovie dienst zou kunnen doen.

Wil je nog meer video’s zien van deze hamburgertent? Surf dan even naar deze pagina over Delgadillos Snow Cap. Vergeet zeker niet naar de video van het exclusieve toilet te kijken!  :-)

The Angel of Route 66

Enkele burgers later wandelden we nog even binnen bij enkele souvenirwinkeltjes langs Route 66. Een van de bijzondere plekjes die we bezochten was deze kapperszaak met The Angel of Route 66.

Barber Route 66 Seligman

In deze kapperszaak, waar de tijd precies stil heeft blijven staan, zouden volgens de foto’s en artikels aan de muur al verschillende bekende mensen in de kappersstoel hebben gezeten.

Bekende kapperszaak in Seligman

Het stadje Seligman ademt echt nog de Route 66 sfeer uit.

Route 66 Seligman

Route 66

We schoten nog een laatste foto van de Historic Route 66 en namen vervolgens afscheid van Seligman.

Via Route 66 naar Las Vegas

Enkele minuten later reden we al terug over de I-40 richting Las Vegas. Nu zouden we in een keer doorrijden tot aan ons hotel. Omdat we deze route al eens gereden hebben, inclusief een bezoek aan Hoover Dam, hadden we geen behoefte om onderweg nog ergens te stoppen.

Het was ondertussen zeer warm buiten en een frisse duik in het zwembad zagen we wel zitten!

Na een aangename rit parkeerden we onze auto in een snikheet Las Vegas. Het was er zo’n 47°C, het leek wel een bakoven toen we uit de Jeep stapten! Voor we naar het zwembad trokken bleven we eerst nog eventjes op onze kamer om wat te rusten. Het was er heel aangenaam met de airco, haast even verfrissend als een plons in het zwembad.

Pool

Na een kort middagdutje op onze kamer spendeerden we de rest van de namiddag in en rond het zwembad.

Het zwembad van hotel Tropicana in Las Vegas

Na sluitingstijd van het zwembad trokken we nog even naar onze kamer voor een frisse douche en ons om te kleden voor een avondje Las Vegas.

Kamer hotel Tropicana

Vlak na zonsondergang begonnen we aan een lange wandeling over de Las Vegas Strip. Het was nog steeds enorm warm buiten. Toen we uiteindelijk na een leuke avond terug aan het hotel waren was het nog steeds 37°C!

Las Vegas Tropicana by night

Onze benen waren super moe van kilometers te slenteren langs de verschillende hotels en winkels. Eenmaal in ons kingsize bed vielen we vrijwel meteen in slaap. Het einde van alweer een fijne dag. Morgen hebben we nog een volledige dag in Las Vegas met een bezoek aan Zappos.com!

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)