Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverslag Canyonlands

Mesa Arch Canyonlands

Na een leuke dag gisteren, die grotendeels in het teken van Dinosauriërs stond, zouden we vandaag Canyonlands National Park of Arches National Park bezoeken. Omdat ze vandaag veel bewolking en kans op onweersbuien voorspelden, besloten we om voor Canyonlands te kiezen. Morgen zou het terug een bijna wolkeloze dag worden en volgens ons konden we deze dag beter gebruiken om Arches te bezoeken en te fotograferen.

Canyonlands National Park

Na een sober ontbijt in ons Super 8 hotel vertrokken we richting Canyonlands NP. Het was sterk bewolkt en we hadden zelfs een paar druppels gevoeld toen we naar onze Jeep wandelden. Canyonlands lag op zo’n 50 kilometer van ons hotel en onderweg kwamen we langs de ingang van Arches NP.

Boven Arches National Park hing er een donkere lucht, maar voor ons zagen we precies opklaringen. We hadden blijkbaar goed gegokt met vandaag voor Canyonlands te kiezen! Naarmate we de ingang van dit Nationale Park naderden werd de hemel minder grijs en soms kwam het zonnetje zelfs al tussen het wolkendek tevoorschijn.

Reisverslag Canyonlands National Park

Na de gebruikelijke foto aan de ingang van het Nationale Park reden we verder tot aan de ingang, waar we weer dankbaar gebruikt maakten van onze Annual Pass.

Canyonlands inkom

Island in the Sky Visitor Center

Enkele minuutjes later stopten we aan het bezoekerscentrum ‘Island in the Sky‘. Omdat de bewolking nu pas begon weg te trekken was het nog niet zo warm, maar er stond wel al een waarschuwingsbord. Tijdens onze vorige rondreis door Amerika hebben we aan de lijve ondervonden hoe zwaar het kan zijn om in extreme hitte te wandelen.

Daarom kunnen we iedereen alleen maar aanraden om de veiligheidsinstructies strikt op te volgen!

Heat Kills - waarschuwing

Junior Ranger

Zoals in de vorige Nationale Parken ging onze dochter ook hier deelnemen aan het Junior Ranger Programma.  Zodra we het Junior Ranger boekje hadden reden we verder.

Junior Ranger Book Canyonlands

Shafer Canyon Road

Onderweg richting de Mesa Arch stopten we nog even aan een uitzichtpunt waar je een prachtig uitzicht had over de omgeving. Je zag hier ook de ‘Shafer Canyon Road‘ liggen. Deze 18 mijl lange spectaculaire weg slingerde langs diepe afgronden tot helemaal beneden. We voelden ons echter helemaal niet geroepen om deze gevaarlijke weg te nemen!

We zagen enkele Jeeps over deze ‘dirt track’ rijden, soms op slechts een meter van de afgrond. Ik kreeg al kriebels van het gewoon nog maar te zien, laat staan dat ik er zelf moest rijden!

Mesa Arch wandeling

Wij hielden het maar veilig en kozen voor een kort wandelingetje naar de ‘Mesa Arch‘, hét symbool van Canyonlands. Veel mensen denken echter dat de Mesa Arch in Arches National Park terug te vinden is.

We parkeerden onze Jeep en stopten voldoende fris water en eten in onze rugzak. Ondanks het maar een korte wandeling is namen we genoeg voorraad mee. De zon was ondertussen door het wolkendek gebroken waardoor de temperatuur al met de grens van 30°C flirtte.

Mesa Arch Trail

Zoals je op onderstaande video kan zien liepen we door een prachtig landschap. Het wandelpad kronkelde tussen de rotsen en struiken.

Veel schaduw was er onderweg niet te vinden.

Wandelen naar de Mesa Arch in Canyonlands

De flesjes water gingen er vlot door. Gelukkig hadden we meer dan voldoende liters bij waardoor we ook ons gezicht konden verfrissen met een klein beetje water.

Even drinken tijdens de wandeling naar Mesa Arch

Mesa Arch

In de verte zagen we een groepje mensen staan die druk in de weer waren met foto’s maken. Een teken dat we onze bestemming bijna bereikt hadden. Enkele meters verder zagen we de Mesa Arch uiteindelijk liggen. Het is altijd toch wel speciaal om iets wat je al honderden keren op foto gezien hebt eindelijk eens in het echt te zien!

Mesa Arch Canyonlands

Het uitzicht wat je op deze locatie hebt is werkelijk prachtig. Hier werden we allemaal even stil van, hoe mooi! Ondanks het op foto en video lijkt alsof we er alleen zijn, was dit uiteraard niet het geval. De meeste toeristen wachten braafjes hun beurt af om iedereen te kans te geven een mooie foto te maken.

Natuurlijk wachtten ook wij onze beurt af en maakten we dankbaar gebruik van het moment dat we er even alleen stonden. Jammer hadden we hierdoor maar even tijd, want anders hadden we er zeker blijven zitten om te genieten van dit geweldig mooie panorama.

Mesa Arch

Return Trail

Na een korte picknick wandelden we terug naar onze Jeep.

Mesa Arch Return Trail

We merkten dat de temperatuur alweer enkele graden gestegen was. In de verte zagen we nog steeds donkere wolken hangen, als we ons niet vergisten was dit boven Arches National Park.

Mesa Arch Trail

Eenmaal terug aan de Jeep waren we toch blij dat de airco even op kon. Want tussen die rotsen en boven de zandgrond was het echt wel warm om te wandelen!

Grand View Point Overlook

Vanaf het Mesa Arch Trailhead reden we zo’n 10 kilometer verder tot de parking van het Grand View Point. We vonden nog een plekje om te parkeren en wandelden over het Grand View Point Trail. Op deze locatie heb je een mooi uitzicht over de omgeving. In de verte zagen we 2 donkere wolken waar blijkbaar heel wat regen uit aan het vallen was.

Shafer Canyon Overlook

Na een tijdje op deze locatie rondgehangen te hebben reden we terug naar het Visitor Center. Onze dochter had ondertussen alle opdrachten in het Junior Ranger Book uitgevoerd en ze kon dus weer een badge gaan claimen (wanneer alles correct was uiteraard).

Onderweg kwamen we nog een bordje ‘Shafer Canyon Overlook‘ tegen en besloten hier nog even halt te houden. Vanaf de parking was er een wandelpad dat je tot een ‘overlook point’ brengt. Hier kon je nog meer van de Shafer Canyon Road zien. Wat een spectaculaire weg!

Neck Spring

Junior Ranger Canyonlands

Na deze korte tussenstop was het tijd om onze Junior Ranger te huldigen. Ze had alle vragen correct ingevuld en na een korte ‘ondervraging’ mocht ze de eed afleggen.

Junior Ranger Badge

Vervolgens nog een stempel in ons boekje plaatsen en we konden verder rijden naar onze volgende bestemming.

Stempel Nationale Parken Amerika

Op de terugweg naar Moab maakten we nog een zijsprong richting het Dead Horse Point State Park.

Onderweg naar Dead Horse Point State Park

Dead Horse Point State Park

We volgden de lange recht weg richting de inkom van Dead Horse Point State Park.

Onze Annual Pass was hier niet geldig omdat dit een State Park is. We betaalden de inkom en reden verder richting het Visitor Center.

Ingang Dead Horse Point State Park

Na een kort bezoek reden we verder naar Dead Horse Point, waar je een uitzicht op de Colorado rivier hebt.

Ingang Dead Horse Point State Park reisverslag

Dead Horse Point

We parkeerden onze Jeep en wandelden naar het uitzichtpunt.

We vonden het uitzicht wel mooi, maar eerlijk gezegd waren we tijdens onze vorige rondreis veel meer onder de indruk van de Horseshoe Bend.

Ondertussen begon het terug op te klaren waardoor de temperatuur nog wat omhoog ging. Nadat we de tijd genomen hadden om het landschap te bewonderen besloten we terug naar Moab te rijden.

UT-313, Moab

Terug naar Moab

Naarmate we Moab naderden werd het steeds zonniger en kregen we zin in een frisse duik in het zwembad. Na een mooie dag in Canyonlands was het nu ‘family time’ in the pool. Het is tenslotte vakantie en een paar uurtjes luieren is ook wel eens aangenaam.

Route van Canyonlands naar Moab

Zax Restaurant Moab

Van al dat zwemmen hadden we honger gekregen. Daarom besloten we iets te gaan eten in het centrum van Moab. Een korte zoektocht op Google Maps bracht ons naar “Zax”.

Zax Restaurant
96 S Main St, Moab, UT 84532, Verenigde Staten
zaxmoab.com

Zax Restaurant Moab

We vroegen een plekje op het terras dat een beetje afgekoeld werd meteen nevelsysteem.

Restaurant Zax in Moab

Het einde van een mooie dag in Canyonlands.

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)