Rondreis West Amerika
Nog meer USA tips >>We hadden nooit gedacht dat onze tweede rondreis door West-Amerika nog mooier kon worden dan onze eerste road trip. Op deze website kan je het gedetailleerde reisverslag nalezen inclusief heel wat tips en informatie over onze route.

Reisverslag Arches NP – Landscape Arch

Reisverslag Arches NP

Vandaag verlaten we Moab en rijden we naar Cortez, waar we Mesa Verde National Park gaan bezoeken. Maar eerst rijden we nog eens terug naar Arches National Park, waar we gisteren al een mooie wandeling naar Delicate Arch maakten.

We waren vroeg opgestaan zodat we ten laatste rond de middag konden vertrekken richting Mesa Verde. Na het ontbijt laadden we de koffers in de Jeep en namen we afscheid van het Super8 hotel.

Voor we naar Arches National Park vertrokken gingen we nog tanken. Dan waren we helemaal klaar voor de rit naar Cortez, die we na onze wandeling voor de boeg hadden.

Moab benzinestation

Devil’s Garden road

Eenmaal in het park reden we over de mooie Devil’s Garden Road meteen naar Devil’s Garden Trailhead. Het was zo verleidelijk om onderweg te stoppen om mooie plekjes te gaan ontdekken, maar deze uitstap was al een onvoorzien extraatje. Normaal gezien zouden we ’s morgens onmiddellijk naar Mesa Verde vertrokken zijn. Gisteren begon het echter te onweren waardoor we onze wandeling naar Landscape Arch moesten annuleren. Dit vonden we zo spijtig en daarom rijden we vandaag even terug.

Route naar Devil's Garden in Arches National Park

Landscape Arch

We zouden dus een korte wandeling maken tot aan de Landscape Arch om vervolgens terug naar de Jeep te wandelen. Het wandelpad dat we volgden liep echter nog veel verder en maakte zelfs een mooie lus, maar daar hadden we helaas geen tijd voor. Ons schema lag nu al een beetje overhoop door deze extra uurtjes in Arches NP.

Devil's Garden Trailhead

Na de eerste meters van onze wandeling wisten we meteen dat we er goed aan gedaan hadden om vandaag nog even terug te rijden naar dit park. Het is er zo mooi dat we gerust nog enkele dagen langer hadden kunnen blijven.

Wandeling naar landscape arch

Ondanks het nog vroeg was en de zon nog regelmatig achter het wolkendek verdween, begon het toch al aardig warm te worden.

Het wandelpad richting Landscape Arch kronkelde door een geweldig mooi landschap. Hier hadden we nog uren willen wandelen!

Wandelen in Arches National Park

Wall Arch

Na een klein half uurtje wandelen bereikten we Landscape Arch. Voor we de afslag namen richting het ‘viewpoint’ van deze Arch bewonderden we eerst de ‘Wall Arch‘, die slechts een beetje verder lag. Wat hadden we daar graag gewandeld! We zagen heel wat mensen over het wandelpad tussen de hoge rotsen stappen.

Arches National Park

Landscape Arch

We zouden bijna vergeten dat we ons doel bereikt hadden en nu de beroemde Landscape Arch voor ons zagen liggen. Navigeer zeker eens door onderstaande 360° foto die ik er gemaakt heb. Dan zie je hoe geweldig mooi het landschap er is.

Enkele foto’s en een korte video later wandelden we terug naar onze Jeep. We moesten vertrekken naar het volgende Nationale Park op onze route.

Wandeling landscape arch

Onderweg nog een paar foto’s maken om zeker niet te vergeten hoe mooi het er wel was. Maar dit gaan we zelfs zonder foto’s nooit vergeten! Wat is de natuur toch geweldig mooi…

Arches National Park vakantiefoto

Een half uurtje later zaten we terug in de Jeep en reden we naar de uitgang van Arches National Park. Als we ooit de mogelijkheid hebben komen we hier nog eens terug. Ik denk dat we hier al een beetje de ‘Red Rock Fever’ hebben opgelopen, waarvan we later in Sedona de volle laag zouden krijgen.

Arches National Park Road

Arches National Park Balanced Rock

Op de terugweg reden we voor de laatste keer door het mooie decor, waaronder deze ‘Balanced Rock‘, richting de uitgang.

arches national park balanced rock

Picknick in Moab

Tegen de tijd dat we terug in Moab waren was het bijna middag. We besloten om wat tijd uit te sparen eten in de City Market uit te halen. Hier hadden ze heel lekkere slaatjes en warme gerechten die we buiten konden opeten.

City market Moab
425 S Main St, Moab, UT 84532, Verenigde Staten
citymarket.com

Het werd een gezellige picknick onder de schaduw van een boom. Niet veel later begonnen we aan onze rit van 230 kilometer naar Mesa Verde National Park.

Moab City Market

Volg me
Laatste berichten van Frederik Maesen (alles zien)